Tuesday, June 20, 2017

What mode with low SFI?

What to do when SFI is low (74)? Relax and wait for better propagations or times. Enjoy summertime and go to the beach. Or… try JT10, or JT9 | JT65A. Those digimodes are doing a pretty good job. On 6 meter I do hear mainly JT65A and some CW. Almost no phone stations. Is it because propagations are not really good? I know times with sporadic E seasons phone stations were all over the place. So I think Digimodes are a good alternative with a low SFI. Tonight I made my first JT10 QSO’s on 20 meter. Thought I can’t change the frequency to 14080 KHz, it still stays in red with 14076 KHz. Hamspots shows my JT10 qso as JT9. With my VFO I turn to 14080 KHz. Tonight I worked G6WZA and TA2IRJ with JT10 on 20 meter.

7 comments:

  1. Hoi Paul, goed om weer wat te lezen van je. De digimodes doen het op dit moment erg goed. JT10 heb ik nog niet gebruikt dus ik zal dat eens testen. Wat zeer goed werkt is JTDX. Deze decodeert een stuk beter dan alle andere programma's die ik gebruikt heb. Als ik WSJT-X gelijktijdig met JTDX laat lopen dan decodeert JTDX duidelijk meer. Test het maar eens uit, jr zult versteld staan. 73 Hans, PE1BVQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, JTDX is zeker de moeite waard. Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar JTDX voor JT9 en JT65A, en nu dus ook JT10. 73 Paul

      Delete
  2. Ik heb de nieuwe versie van JTDX met JT10 nog niet geïnstalleerd. Dat heeft te maken met het ontvangst schuifje. Dat is niet meer aanwezig in de nieuwe versie. Het zendschuifje wel. Het probleem is dat je het ingangsniveau dan niet meer in de software kan afstellen. Dan moet je in de instellingen van de geluidskaart gaan zitten. En dan staat het voor andere programma's weer niet goed. Dat staat me een beetje tegen...73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, dat het ingangsniveau niet meer instelbaar via dat schuifje is idd jammer. Ik regel dat wel met de geluidskaart maar het is lastig. Gelukkig heb ik 3 geluidskaarten om alles van elkaar te scheiden. Muziek en de PC zelf lopen apart over een andere geluidskaart. JT10 lijkt me een prima mode, maar of het er helemaal door komt is de vraag. JT65A is inmiddels algemeen in gebruik genomen. 73 Paul

      Delete
  3. Anonymous6/22/2017

    Enjoy dxing with wsjt-x, by the way what about jt10? 73

    ReplyDelete
    Replies
    1. JT10? just try it. It's smaller in bandwidth. More sensitive than JT65A. JTDX does have more possibilities than WSJT-X. Much better reception. 73 Paul

      Delete
  4. Anonymous6/22/2017

    I couldn't try JTDX mainly because rely and use free licence software, in the same time asks for donations. These 2 situations are incompatible in my opinion I'll keep the WSJT-X. 73

    ReplyDelete

Popular Posts