Thursday, June 22, 2017

Polar Prince


With low SFI nowadays the best band is 40 meter. I fired up WSPR this morning to see what I can do. I decided to use “QRO” 5 watts. ON4CDJ Patrick mentioned the C3 Vessel with a WSPR beacon on board of the ship with 0,2 watts. They do a 150-day sailing voyage around the Canadian coast – the longest coastline in the world. More info: https://www.qrz.com/db/CG3EXP. Yes, I spotted CG3EXP on 40 meter with -24dB SNR.

Best DX this morning was W4ENN in Alabama, USA. Distance: 7083 km | 4401 miles. Other stations beyond the big pond: K4EH, K9AN, WB3DZC, WB3HWN, N4TVC, N2EJT, KK1D, WA9WTK and VE3GHM.

I did some CW CQ calls on 20 meter 14060 KHz without any results. Though I like digimodes experiments, still I love to do CW my old favorite mode. In the seventies and eighties I was mainly active with CW my only mode. So I keep up the CW skills daily on 40, 20, 10 or 6 meter.





2 comments:

  1. Hallo Paul, had het ook al gelezen over die boot. Heb alleen nog geen poging gedaan om dit te ontvangen met WSPR. Hoe doe jij momenteel CW? Ontvang jij met de computer en zend je met de hand? Ik zag om de radiomarkt de Jutberg nog zo een seinsleutel die jij hebt. Vroegen ze toch nog even 60 euro voor. Denk dat het ding het wel waard is. Maar nog maar niet gekocht...73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Bas, ik had vroeger ook een Junker seinsleutel. Later verkocht waarvan natuurlijk spijt. Een paar jaar geleden toch weer een Junker 2e hands gekocht. Het is een fijne seinsleutel. Toch doe ik het met de hand toch niet veel meer. Ik kan met de hand tot ongeveer 16 wpm sleutelen maar dat is toch wel vermoeiend. Soms met de elektronische sleutel de EWTM 2b. Een oudje maar doet het nog goed. Maar ook nu heel vaak met de computer, en waarom niet. Dat gaat ook prima. Met als extra CWskimmer erbij. ;-) Toch moet ik CW ook gewoon kunnen horen en nemen. Ik vertrouw wat ik zelf hoor meer dan CWskimmer. Dat zijn de skills die ik bedoel om bij te houden. Ik ben nog steeds een beetje verslaafd aan die punten en strepen. 73 Paul

      Delete

Popular Posts