Saturday, February 4, 2017

Spotted

I suffer from a high level city noise or maybe from my own house or equipment. My S-meter shows a noise floor of S7-S9 on 20 meter. So weak stations will be lost into the noise. This morning I was spotted in the USA and Australia with JT9 on 20 meter.

Maybe they replied but the high noise level makes it not possible to make a QSO. Despite the excellent software such as JTDX. I like Hamspots.net because I can see where I am spotted, just like RBN for CW.

It's a kind of consolation.

2 comments:

  1. Hallo Paul, de storing die jij noemt heb ik, net als velen helaas ook. Hier is S9 vrij normaal, maar ik heb wel gemerkt dat ik zwakke stations in JT65 en JT9 wel kan ontvangen. Stations uit b.v. Zuid Amerika krijg ik binnen, ondanks de storing, met -19 tot -22dB. Hierbij is dus een QSO mogelijk. De digitale signalen komen toch beter door dan Phone.73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, sorry voor het late reageren. Ik was op vakantie op de Kaap Verdsche eilanden. Vrijwel geen internet daar. Je hebt gelijk met JT9 en JT65 dat blijft interessant de komende jaren om uit te proberen met de lage zonneactiviteit. Verder denk ik dat bijna alle Nederlandse zendamateurs last hebben van city QRM tenzij je op de eilanden woont. ;-) 73 Paul

      Delete

The Lyrid Meteor Shower

Tonight we have the peak of the Lyrid meteor shower. Though at daytime there were a lot of meteors. At 10 h UTC we had 91 meteors/h so ther...