Thursday, August 11, 2016

Perseid Meteor Shower

I woke up early this morning for catching some Meteor Scatter on 6 meter. But there was no activity with JT6M and FSK441. Only a few with WSPR. I think reflections were possible with WSPR. You can see on this video very long trails from meteors. I counted a average of 70 meteors/hour. Tonight or tomorrow about 5 am you can see a lot of meteors if not cloudy. The forecast for this qth is not so good. There will be overcast... but maybe I am lucky.

2 comments:

  1. Hallo Paul, vreemd dat het bij jou met MS op 6m zo rustig was. Ik ben zelf al een kleine week actief met MS op 2m en daar is het nu een drukte van jewelste. Overigens ook niet leuk want er is geen doorkomen aan hi. Mogelijk dat jouw verticale antenne je parten speelt, althans hier op de vertical op 2m nagenoeg niets, ga ik over op de horizontale yagi dan zeer veel stations. Ik zou zeggen, probeer het eens met een horizontale dipool 3m draad kroonsteentje en weer 3m draad. Aan de kroonsteen je coax. Simpel maar het werkt wel. Succes en 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik denk dat he helemaal gelijk hebt. Polarisatie is op VHF/UHF erg gevoelig. Ik moet maar een idd een horizontale antenne plaatsen voor 2 meter. 73 Paul

      Delete

Popular Posts