Friday, April 8, 2016

The Gambia = Slovenia

I didn't realize I worked S59COK The Gambia on 40 meter with BPSK31. When I put it in my log I saw I worked Samo from a Military Airbase in The Gambia. But... I replaces De S for a C, so Gambia must Slovenia (Thanks to PE4BAS Bas who was very perceptive, hi) Overall conditions are poor because of a minor geomagnetic storm. But 40 meter is fair. I did work two stations at once [Double QSO] with BPSK31. First OE6ATD Fred came back for me, but suddenly it was OE8TZT Thomas. I thought that I was wrong with the call sign, so I finished the qso with Thomas. Never worked 2 stations at the same time. Sorry for the inconvenience.

9 comments:

  1. Hallo Paul, beetje verwarrende post. OE is toch Oostenrijk? Was wel benieuwd naar de call van dat station uit Gambia? 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, er waren 2 stations door elkaar met mij aan het werken. Eerst viel me dat niet op, ik dacht misschien qrm, maar uiteindelijk begreep ik dat ik met de ene begon en het tweede deel met een ander verder ging. Ik had OE6ATD al gemaild en uitgelegd, hij mailde terug dat hij het wel grappig vond. Ik heb de call genoteerd S59COK en bij gewerkt. 73 Paul

      Delete
    2. Hallo Bas, je hebt helemaal gelijk, ik heb de S vervangen door een C. Foutje... ;-) 73 Paul

      Delete
    3. Hello Paul. Say, does more than two stations in the same QSO become a net, hi? Been a long time since I had that experience. Was only in USA. You are doing fine on 40M QRP in digital modes.

      Delete
    4. Hi Dick, it was really strange at that moment. Yes, digi modes are more sensitive than CW. Especially WSPR. 73 Paul

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. He Paul....
    Long time no see.
    Je bent nog steeds actief zie ik... mooi man.
    Tot mijn spijt moet ik toegeven dat ik een beetje ben overgegaan naar QRO.
    Sinds een maand of wat ben ik de trotse eigenaar van een Yaesu FT857.
    Een QRO transceiver, maar in een QRP jasje. Dat dan weer wel haha.
    Op dit moment nog met 10 watt alleen op 20 meter te beluisteren, dit ivm met het "QRP"-antennetje (model SOTA) halve golf eindgevoed.
    Maar het werkt als een speer. Sinds een paar weken ook bezig met de DIGI-modes. Heel wat anders als 20 jaar terug met packet. Nu heb ik een "state of the art" usb soundcard uit China laten komen voor maar liefst 3 Euries. En met een interface bestaande uit 2 x 600 ohm 1:1 trafootjes en wat klein spul QRV op alle digitale modes... leuk man
    Ok een kleine update dezerzijds. En oh ja. Ben ook al 2 x opa. en de volgende 2 staan op stapel... druk druk druk haha..

    Groeten

    73 Wally PA3BTT

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Wally, leuk van je te horen, ik had je net een mail gestuurd. ;-) je moet gewoon lekker doen wat je leuk lijkt met de hobby. Ik doe ook nog QRP omdat het leuk is om te doen.Vooral de voldoening, maar waar nodig gebruik ik ook wel eens 25 to 35 watt voor de digimodes. Heel soms QRO to 100 watt maar dat vaak zelden. Digimodes vind ik leuk om te doen vooral JT9 en SIM31 de laatste tijd. JT65 is wat minder geworden vanwege de drukte op die frequentie. Gefeliciteerd met het opa-schap. Daar hoeven we niets voor te doen omdat te worden. ;-) Maar wel leuk. 73 Paul

      Delete

Popular Posts