Tuesday, February 23, 2016

Wie is PA9B? [Dutch]


Wie is PA9B? Al een tijdje ontvang ik van het VERON QSL bureau QSL kaarten voor PA9B. Nu heb ik deze call in 2008 een korte tijd gehad. Echter de QSO’s op de kaarten zijn van 2015. Bij QRZ.com en andere databases is PA9B niet te vinden. Wel is de roepnaam door Agentschap Telecom uitgegeven. Op de kaarten staat de voornaam Bram. Wie weet wie de call PA9B heeft en wie dat is? Ik heb al wat QSL kaarten liggen die voor hem zijn bestemd. Het is overigens wonderlijk dat iemand zich verder niet registreert bij zoiets als QRZ.com

Today I tried to work on several bands, but activity was low. I suspected poor conditions, but that seems to be okay. Only on 40 m this morning HB9ECI with SSB; I got a 59 plus 10 dB report with 30 watts. But on all other bands I was not lucky.

6 comments:

  1. Hallo Paul, zal ik deze oproep eens op het zendamateur.com forum zetten. Ik heb deze call ook al eens gezien op het DX cluster. In 2008/09 spotte jij zelf een paar keer. Maar PA9B werd gespot 1x in 2015 op 60m.

    DXC DX de W8AC: 5403.5 PA9B cq cq 2342Z 2015-11-02 23:42:00

    Het kan uiteraard zijn dat het tegenstation een tikfout maakte?? Kan ook een piraat zijn. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ik moet denk ik een nieuw account aanmaken bij zendamateur.com forum want ik heb het mailadres niet meer waarmee ik ooit ben geregistreerd. Maar op zich een goed idee. Ik denk wel dat de call is uitgegeven want dat kun je zien bij AT. Dus ik denk niet dat het een piraat is. dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die kaarten binnen kreeg. 73 Paul

      Delete
    2. Ik zag dat je de vraag al gesteld had. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst. 73, Bas

      Delete
    3. Hallo Bas, mogelijk een fonetisch probleem met PH9B, ik heb wat QSL kaart gegevens naar hem doorgestuurd. 't kan toch ook nog een piraat zijn. 73 Paul

      Delete
  2. Is regelmatig op echolink te zien en zojuist gehoord op pi2nos hij woont in Turkije gr.Marc PA7MU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Marc, bedankt voor de informatie. Ik zal af en toe eens op PI2NOS uitluisteren, misschien tref ik hem dan. 73 Paul

      Delete

Popular Posts