Sunday, January 24, 2016

WSPR alternative


WSPRnet.org is still very unstable or down. What to do? Nobody is taken any actions to do something about it. W1BW who is responsible for this site doesn’t reply on mails and there are many hams who are willing to help. I think the WSPR community should take action for a serious alternative. Pskreporter.info could be an alternative because it can handle wspr and wspr-x, but there are no monitors. Read the blog Marxy’s Musing On Technology about this issue. [link] As you can see on the screenshot wspr activity is very low this morning. 35 on 20 meter, never have seen this kind of activity on 20 m. Why? Please tell me. I think I know.

6 comments:

  1. Ja Bas, het is jammer dat WSPR steeds uitvalt. Gisterenmiddag heb ik boos de knop omgedraaid omdat WSPR het voor de zoveelste maal het liet afweten. De aardigheid gaat er dan snel af. Ben maar met PSK verder gegaan maar is in principe niet geschikt voor bakensignalen. Erg jammer allemaal, laten we hopen dat de problemen snel zijn opgelost. 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, dat had ik ook, de aardigheid is dan snel over. Ik had met JT9 als baken 1 watt op 20 m laten lopen. Ik denk dat het afweten van de site er minder amateurs met wspr actief waren vandaag. 73 Paul

      Delete
  2. Sorry Paul dat ik je naam verwisselde met Bas.

    ReplyDelete
  3. Dan moet de echte Bas ook maar reageren. Het is waardeloos Paul! Maar wat kunnen wij er aan doen behalve klagen. Ik hoop dat er mensen mee bezig zijn. Gisteren avond kon ik de site weer prima bereiken. Het is vooral in het weekend moeilijk als er veel naar de site kijken denk ik. Aangezien de site eigenaar niet bereikbaar is lijkt mij het beste dat er een compleet nieuwe site in de lucht komt met een aantal webmasters. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn in mijn ogen. Maar de beste stuurlui.... 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ik had op een Twitter bericht diverse antwoorden gehad. Daarbij blijkt dat er genoeg amateurs zijn in de wereld die deskundig zijn en bereid om te helpen. Ook las ik dat op het forum van wsprnet.org. Er zijn zelfs mensen die bereid zijn om geld te geven. Helaas is de huidige beheerder onvindbaar en reageert niet op berichten en emails. En dat is erg jammer. De huidige server kan de capaciteit niet meer aan. Dat betekent uitbreiding van servers en dat kost geld. I.p. moet het niet moeilijk zijn om een oplossing te hebben voor dit probleem. Afijn, we wachten maar af. 73 Paul

      Delete

Popular Posts