Friday, January 22, 2016

Een zendamateur en hij kent morse [Dutch]


Het blijft lastig om iemand uit te leggen wat een zendamateur doet en/of is. Deze man laat zich een beetje uitspelen en dan ben je de pineut. De jongens zuigen wel. En ja, als je er nog nooit over gehoord hebt... generatiekloof? Vroeger zei iemand tegen mij: heb je ook een bakkie? Oh ja, De koning van Jordanië heb ik ook ooit gewerkt. Overigens krijg ik wel het gevoel dat we een uitstervend soort zijn.

Op het zendamateur.com forum is ook een discussie gaande hoorde ik van PE4BAS Bas. [Link

De vraag is of je zoiets wel of niet moet plaatsen. Ik houd niet van politiek correct gedrag. Ik doe niet mee aan censuur. Ik toon de feiten zoals ze hebben plaats gevonden. Je kunt iets van de betrokken zendamateur vinden maar ook van die imitator van Powned. Hufterige pseudo journalistiek die mensen uitlokken om over de schreef te gaan.


“Don't criticize what you can't understand.” ― Bob Dylan

Wijze woorden van Ome Bob.

6 comments:

  1. Geen goede reclame. 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, inderdaad. We moeten op onze blogs maar tegengas geven.

      Delete
  2. Op zendamateur.com is de link naar het filmpje zelf verwijderd. En een hele discussie ontstaan. Ook op fb heb ik het al voorbij zien komen. Hier mijn commentaar dat ik ook op fb gaf:

    Die zendamateur heeft niet zo op met de jeugd. Ik kan het me van beide kanten wel voorstellen. Maar dit gaat wel erg ver....Deze zendamateur is nog van de oude stempel en is gewend dat hij als radioamateur gerespecteerd word. De jeugd kan het toch niet schelen dat je zendamateur bent en wel met meer dan 300 landen kan praten via kortegolf, daar hebben zij hun mobieltje voor. En die foto's van Juan Carlos en Hussein....tja dat zijn bejaarden die een bejaarde hobby bedrijven.....;-)

    Ik zeg overigens nooit meer dat ik zendamateur ben (dat zijn toch piraten!). Nee.....ik ben bezig met experimenteel radio onderzoek. Een stukje technische wetenschap waar ik voor gestudeerd heb. Dan hang ik een ingewikkeld verhaal op over digimodes en kijkt de jeugd me aan alsof ik professor ben! :-)

    73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, de jongens van tegenwoordig weten echt niet meer wat de korte golf of morse is. Jouw antwoord zou ook de mijne kunnen zijn. Ik merk al gauw of iemand echt geïnteresseerd is of niet. Deze interviewers gaan wel een beetje ver en zijn weinig respectvol. De zendamateur in kwestie had de wijste moeten zijn. Gewoon met een kwinkslag je verhaal doen. Maar ja... 73 Paul

      Delete
  3. Arrogante jongeren ,dit is geen journalistiek.

    ReplyDelete

Popular Posts