Tuesday, December 8, 2015

A New Challenge

I was happy to work F6EJU Jean Claude from Sospel, France. He send me this screenshot by mail. Very nice to see my 1 watt CW signal on 40 meter this way. Distance to Sospel is 991 km. Other 1 W QSO's today: 9A2N, 9A3W/P and UA9UAX/3 from Moscow 2500 km.

I have a new challenge for 2016... I will work with CW only with 1 watt on 40, 20 or 10 meters. I will be operating mainly around the QRP calling frequencies 7030 KHz, 14060 KHz. Of course with winter time I will be in the early morning or in the evening on 40 meters and at day time on 20 meters.
With JT9 or JT65 also 1 watt. So now and then low power SSB.

7 comments:

  1. Hallo Paul, het is erg belangrijk een doel te hebben in de hobby. Al is het maar een klein iets. Zo heb ik in 2014 digimodes en CW gedaan met maar 5W en ik merkte eigenlijk nauwelijks verschil met 25W wat ik meest gebruik. 1W is nog even wat minder, maar zoals je misschien gelezen hebt is de CQWW CW dit jaar door mij met 2,5W gedaan, weer merkte ik eigenlijk geen verschil met 5W. Lijkt me leuk te volgen wat je allemaal gewerkt hebt. Ik denk er nog even over na maar misschien is het leuk als meerdere stations dit doen zodat je de resultaten met elkaar kan vergelijken...73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, helemaal waar. Ik had het inderdaad bij jou ook gezien en bij een paar andere ook al. Ik vind die QRP clubs toch een leuk stel mensen. Geen poeh ha, en ik merk toch steeds weer dat QRP veel voldoening geeft. Dan zijn zelfs weer stations binnen Europa weer leuk. Ik begin ook steeds meer 5 W als QRO te beschouwen ;-) Dus een leuke uitdaging voor 2016. 73 Paul

      Delete
  2. Paul, die "Quick Comments" kan ik niet aanvinken bij jou. Vinkje blijft niet staan. Hoe krijg je dat er in overigens? Zag het destijds ook bij Dick staan. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als je naar "Indeling" gaat en dan bij blogpost vak gaan, rechts onder in bewerken kiezen. Dan kun je het aan zetten door het te selecteren en dan in het vakje berichtkop. Bij mij doet ie het nu. 73 Paul

      Delete
    2. Bedankt Paul, heb het gevonden. Het werkt nog niet maar dat komt omdat blogger een kleine storing heeft volgens mij. De blogrol wil hier ook slecht laden. Morgen even weer kijken. Heb het net als jij het heb staan gemaakt. 73, Bas

      Delete
  3. Hello Paul. Looks like we are on the same QRP path. I made nearly the same decision several days ago. 72 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, yes indeed. Because we like CW and the thrill of QRP with just a wire antenna. The real spirit. 73 Paul

      Delete

Popular Posts