Monday, May 4, 2015

SIM31 and JT9 contact

Today I met a new station with SIM31 OE1VZ Werner from Vienna on 20 meter. He was running 15 Watts en me 5 Watts. -12dB | -7dB. Still activity with SIM31 is low. Too much the same stations on my screen. I tried also JT9 for a long time again. Here I met R1BAW on 20 meter. -9dB | -7 dB. Both modes are excellent for QRP activity. 5 watts is more than enough.

I was also calling CQ with CW on 14060 KHz but no response. I was spotted in Finland, I saw it on the Reverse Beacon Network. I heard only a weak station, I think it was EU5EQ but I am not sure about that.

Today we remember in the Netherlands all those people who died in WW2. The whole country will keep two minutes of silence (starting at 20 hours local time)

2 comments:

  1. Hallo Paul, Niet gek. Zo een magnetic loop werkt toch wel en SIM31 en JT modes zijn er perfect voor. Overigens kan JT mode niet omgaan met lange calls zoals PE45FREE. Jammer want daar had ik wel wat mee willen doen. Ik ga wel proberen uit te komen in SIM31, al zal dat wel beperkt blijven tot 20m waar de meeste activiteit is. Morgen probeer ik aktief te zijn op 40m SSB laat in de ochtend, als het mogelijk is. Dat is denk ik de beste tijd voor jou om mij te werken. Anders moeten we even een sked maken, kan ook natuurlijk. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, dat is jammer dat de call te lang is. Ik zal laat in de ochtend QRV zijn op 40 meter, en ik zal je wel weten te vinden op 40 meter. Alleen kijken of ik door de pile up heen kom met QRP.

      Delete

Popular Posts