Wednesday, March 4, 2015

Liberalisatie PAØ call

Wil ik eigenlijk mijn oude PAØ roepletters nog wel terug? Eerlijk gezegd, nee. Waarom? Omdat ik nu zo gewend ben aan PC4T dat ik die niet meer kwijt wil. Het voelt aan als een verjongingskuur. Kort en krachtig. In 1976 kreeg ik als een van de laatste een PAØ call (PAØPSY) die roepletters heb ik 32 jaar gehad. Vroeger was de tendens om bij die oude kliek te horen. Als PAØ-er werd je pas als vol aangezien. Velen na 1976 konden, na hun examen, die vel begeerde PAØ call niet meer krijgen. Dat vonden veel nieuwe zendamateurs jammer. En nu? Die tijd is voorbij. Toen enkele van die zeiksnorren vond dat die PAØ call uniek moest blijven en dat bij veranderen van call het niet meer mogelijk was om terug te keren naar een PAØ call, ben ik daar anders naar gaan kijken. Eerst was ik boos en teleurgesteld. Ook op de bestuursleden van de VERON en VRZA die dat lieten gebeuren. Echter, de tijd heelt alle wonden. Nu wil ik niet meer bij die club horen. Laat die hele liberalisatie maar zitten. Voor mij hoeft het niet meer. Laat die oude PAØ-ers maar lekker uniek zitten zijn. Ik ben gewend en tevreden over mijn huidige roepletters. Die zijn namelijk ook uniek.

7 comments:

  1. Hallo Paul, het is toch ook wel leuk om te zien dat alles verandert. Dus ook je opvattingen. hi. 73, Bert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bert, het fenomeen tijd, dat is het Bert. Alles wordt anders in het tijdperspectief. 73 Paul

      Delete
    2. Bert, ik vind jouw call ook nog steeds erg mooi. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, ben blij dat je er zo over denkt. Heb ook wel een zitten denken aan PA4BAS of PA4B. Maar doe het maar niet. PE4BAS vind ik wel prima en ben er net zo als jij ook aan gewend. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Bas, ik moest er aan denken toen iemand op Twitter zei: wees trots op je call sign, die is uniek. Als je een call sign maar lang genoeg hebt dan hoort ie bij jou. Dat had ik eerst natuurlijk met mijn PAØ call. maar ja, alles gaat voorbij. 73 Paul

      Delete
    2. Hallo Paul, velen vroegen waarom ik nog steeds met die oude call PE1 actief was en het niet ging wijzigen in PA2. Dat kwam ook veel beter over!
      Wat een onzin nietwaar. Ik ben trots op mijn call die ik al bijna 40 jaar gebruik.
      73 Hans, PE1BVQ

      Delete
    3. Hallo Hans, ik begrijp dat heel goed. De belangrijkste reden dat ik mijn oude PAØPSY heb verlaten heeft te maken met mijn verleden. De oude call doet mij te veel herinneren aan een periode in mijn leven die ik liever vergeet. Mijn eerdere mislukte huwelijk. Dan wil ik bepaalde dingen uitwissen als het ware. Nu gelukkig met Carla en alweer weer 25 jaar mee getrouwd. En blij met mijn huidige call :-) 73 Paul

      Delete

Popular Posts