Friday, March 6, 2015

Give SIM31 a try

SIM31 psk is very worth trying, because it’s much better than the standard PSK31. Today I worked VK6YM with 30W on 20 meter (received report -1dB) so it was also possible with 5W or less. I never worked VK before with standard PSK31. My antenna is only a 3 band HyEndFed wire antenna. So please more activity with SIM31 is desirable. Come on, give it a chance. Try your luck. Why using e.g. Digipan from the stone Age. When you join SIM31 on facebook you will be notified when there is new version software available.
With the PA beker Dutch contest I was number 51. I joined only a few hours on 40 meters. I saw my fellow blogger PE4BAS was number 9. Congrats!

4 comments:

  1. Heel mooi Paul, ik denk dat ik SIM31 ook meer weer eens aan zet. Jammer is wel dat het zich over het algemeen alleen op 20m afspeelt. Ja ik zag je al staan in de electron. Heb er verder geen aandacht aan besteed in mijn blog. Vond het niet iets om over te schrijven. Wel redelijk resultaat. Word met populariteit van contesten tegenwoordig steeds moeilijker om een hoge plaats te bemachtigen in een contest. Dat maakt de uitdaging natuurlijk wel des te mooier. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, dat is waar. Voornamelijk 20m. Ik zie ook steeds dezelfde call signs. Dus we moeten SIM31 echt een beetje gaan promoten. Ik denk dat veel amateurs met Hamradio de Luxe werken en daarom vast blijven zitten aan de standaard PSK. Dat is ook te begrijpen. Ik denk dat er met JT9 meer activiteit is. 73 Paul PC4T

      Delete
    2. Hallo Paul, ik had het voorlopig even gehad met die SIM 31, maar ik zal serieus weer eens gaan werken met deze mode. Hopelijk dat ik zo mijn steentje bij kan dragen om het te promoten. 73 Hans, PE1BVQ

      Delete
    3. Hallo Hans, nadat ik steeds weer dezelfde stations op vrijwel alleen 20 meter zie, dan ben ik er ook klaar mee. Dat is jammere van SIM31. Als er niet meer andere, nieuwe stations bijkomen dan bloedt deze mode geleidelijk dood. Ik check eerst Hamspots om te zien wie er actief zijn en waar. Maar steeds weer dezelfde en dan ook nog automatic. 73 Paul

      Delete

Popular Posts