Friday, February 6, 2015

New antenna tuner

Because of sloppy solder work I discontinued buying MFJ equipment. My MFJ antenna tuner died a few weeks ago. Though it did a good job. But I read too much solder problems with MFJ stuff. So I decided to buy a Z-100Plus Autotuner LDG electronics. It was a nice price (185 euros) and I work QRP most of the time or 30 Watt maximum. So this tuner is Okay. It works fine. Today I was doing WSPR on 17 meters. Till now best spot was from VK5MR 15844 km, and KR4VJ, K9AN, KE2N. With CW I worked OM5CC on 20m and YQ9Ă˜IARU on 10m.

WSPR 17 meter

5 comments:

  1. Hallo Paul, mooie ding. Zal vast goed werken. Beter is natuurlijk een tuner direkt onder de antenne, heb je ook geen verlies van de coax. Alhoewel dat hooguit 0,5dB zou schelen. Ik houd het liever bij een solid state hand tuner. Alhowel mijn autotuner ook prima werk doet boven in de mast. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, lekker eenvoudig ding, geen toeters en bellen, gewoon de antenne tunen. Een druk op de knop klaar. 73 Paul

      Delete
  2. Good afternoon Paul, I have had LDG tuners in the past and they have been great and never let me down. As for MFJ…….we won't go there!
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike, it's a nice little and easy tuner, I like it. Have a nice weekend, 73 Paul

      Delete
    2. Hallo Paul, verstandig besluit om de Z-100 ATU te kopen.
      Ik heb voor de FT-817 de LDG Z-817 die nagenoeg hetzelfde is als de Z-100 alleen max 20W, en hij bevalt mij uitstekend. 1 druk op de knop en hij staat goed afgeregeld.
      Voor de FT-897 heb ik, hoe kan het ook anders, een LDG AT-897 gekocht. Werkt hetzelfde. Jammer dat MFJ geen goede nacontrole op de soldeerverbindingen in hun spullen toepast. Ze krijgen hierdoor een slechte naam en dat is jammer. Veel plezier met je nieuwe ATU. 73 Hans, PE1BVQ

      Delete

Popular Posts