Saturday, January 10, 2015

Is There Anybody Out There?

WSPR has no preferences. When somebody receive me, it will be visible at wsprnet.org  But real people does have preferences, when I call CQ several times on 30 meters with JT65 nobody reacts. Am I not heard? Oh, yes of course I am, look at the screenshot of Hamspots.net but I am not interested for those guys, I’m afraid. So I stopped calling CQ and went to WSPR again. Am I complaining? Yes I do. They only want to work DX? When we all call CQ and nobody respond, what will be the outcome of it all? The end of ham radio. Only automatic stations without preferences has a little future out there. Meanwhile I spent my time more useful while my WSPR is running in the background.

WSPR update: 30m 5W best DX so far KV0S 7174 km.

4 comments:

  1. Hallo Paul, dit is hetzelfde als je CQ roept. Mogelijk 10 hams horen je en er is niemand die behoefte heeft om met jou een qso te maken, alleen dit zie je niet. (en maar goed ook)
    Daarom niet te vaak op allerlei reporters kijken, slecht voor je hart hi. Gewoon lekker wspr-en. 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, je hebt helemaal gelijk. Ik heb ook niet altijd zin om elke oproep te beantwoorden. Zo gaat dat. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, mooi duidelijk lettertype heb je op je blog nu. Ja die ervaring heb ik ook wel eens op JT modes. Zelf roep ik wel eens CQ maar meestal reageer ik op een ander dan hebben ze weinig keuze. Velen werken ook met JT-Alerts en doen zelf ook wat anders. Zodra ze een geluidje horen kijken ze even wat er te werken is of reageren ze. Wat betreft automatische programma's kun je nog even een blik werpen op SIM31. Overigens zijn er nog meer digimodes, een kwestie van je er even in verdiepen. Olivia is ook een heel leuke mode. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, dit lettertype is Calibri. Ik vind het ook een mooi lettertype. SIM31 doe ik ook af en toe. Maar ook daar zag ik van de week iets van 4 automatische stations op 20 meter die constant CQ roepen maar niemand die er op reageert. Met andere digi modes wordt toch weinig gewerkt. 73 Paul

      Delete

Popular Posts