Sunday, November 9, 2014

PA Beker Contest (Dutch)

Ik doe niet zo vaak mee met een contest. Maar de PA beker contest vind ik leuk, gezien ook de lengte van de contest. Net mooi te doen. Moet ik me natuurlijk niet verslapen... ;-) Ik heb alleen met SSB meegedaan met 100W op voornamelijk 40 meter. Op 80 meter slechts 1 QSO. Op 80 m vond ik de condities erg mager en hoorde weinig stations, bovendien is mijn antenne niet geschikt voor 80 meter. Resultaten: 41 QSO's; Multipliers 26; Punten: 1066. Het was ook leuk om mijn mede blogger PE4BAS te werken. Tot de volgende keer.

Gewerkte QSL Regio's

8 comments:

  1. Leuk je even gesproken te hebben Paul, je kwam er luid en duidelijk overheen. Ik had ook de indruk dat de condities op 80 minder waren als 40. Meeste QSO's ook op 40m gemaakt.
    73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, jij was ook loei hard hier, 59 +20 db Het was weer leuk om een keer mee te doen. Ik heb mijn log al ingestuurd. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, leuk dat je ook meegedaan hebt. Helaas ontbrak het mij aan tijd maar ik heb toch nog even Bas kunnen werken op 80 en 40m. Jammer dat ik je niet gehoord had, dan had je ook Regio o6 kunnen afvinken. 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik hoorde het van Bas. Ik had nog geluisterd of ik je hoorde. Mijn end fed is niet geschikt voor 80 m. Dus alleen op 40m gewerkt, op 1 QSO na. Ik vind het leuk om mee te doen, maar niet voor de punten. Ik doe altijd rustig aan. 73 Paul

      Delete
    2. Hallo Paul, ik gebruik dezelfde EndFed die jij hebt, maar met een antennetuner lukt het wel om op andere banden te werken, zelfs op 80m. Al zal die natuurlijk niet optimaal werken maar lukte het mij wel om met Bas op 80 het QSO te maken..
      Jammer dat ik zondagmorgen weinig tijd had anders waren we elkaar beslist op 40m tegengekomen. Volgende keer beter Paul. Toch maar eens kijken of een sked op 40 met ons drieën mogelijk is. 73 Hans, PE1BVQ.

      Delete
    3. Hallo Hans, ik kan mijn end fed zeker tunen voor 80 en 160 meter. Ik heb ook 1 qso gemaakt op 80 m met de contest. PA1HR hoorde mij na een keer aanroepen, en die zit in de Achterhoek 140 km bij mij vandaan. Maar over het algemeen merk ik dat het wel moeilijk is om met SSB door te komen. Dus de effectieve afstraling zal wel beperkt zijn, ondanks een mooie SWR. ;-)

      Een sked een keer met z'n drieën lijkt me leuk om een keer te doen. Voorlopig staan al mijn radio spullen in een doos. Eerst de shack reorganiseren. Hangt ook een beetje af wanneer mijn nieuwe computer komt. De verwachting is eind van de week. 73 Paul

      Delete
    4. Hallo Paul, je hebt gelijk wat de EndFed betreft op 80m. Daar is de EndFed gewoon een stukje draad wat via de ATU wordt aangepast aan je zender. Ik zelf werk nooit op 80, toevallig dat Bas daar zou zitten met de PA Beker. Ik heb ook behoorlijk veel storing op 80. Maar leuk dat je mee wil doen met een sked. Wij lezen wel wanneer je weer QRV bent daarvoor. Succes met de shack reorganisatie. 73 Hans, PE1BVQ

      Delete
    5. Hallo Paul en Hans, die sked kunnen we wel een keer doen. Misschien leuk om daar even een video van te maken. Paul en ik hebben dat al eens eerder gedaan. Vond ik uitermate interessant. 73, Bas

      Delete

Popular Posts