Monday, October 27, 2014

Last weekend

I made this weekend 33 qso’s and that’s a lot for me. Saturday I joined the CQ WW DX Contest. Made 6 qso’s with the USA and nice DX: LT1F (Argentina) PX2B (Brazil) after e few hours it was enough for me. Too much shouting, and though I was running 100 watts (no joke) it was hard to get through. Sunday I made 7 qso’s with SIM31, which is quite a lot for SIM31. Most of it on 20 meter, but also on 10 meter. Today I am back to normal, which means QRP / CW on 20 meter.

6 comments:

  1. Hallo Paul, contesten is echt niks voor jou, dat is nu wel duidelijk. Vond de drukte nog wel meevallen op de uren dat ik aktief was. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ja dat is wel duidelijk. De 10 meter band zat echt helemaal vol, zaterdag overdag. Nog niet eerder zo gehoord. Maar goed, ik luister niet zo heel veel naar SSB. En zeker niet in het weekend. Ik houd het wel bij CW en Digi Modes. (maar geen contesten) 73 Paul

      Delete
  2. Prachtig Paul, leuk dat je dat contesten ook geprobeerd hebt. Het is ook niet mijn favoriete radio-onderdeel maar anderen vinden het prachtig en leuk om te doen. Wat ik dan weer wel leuk vind is een activatie doen, dan sta je ook wel te roepen maar is net even rustiger. En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur in onze prachtige radiohobby en dat is het mooie ervan. Helaas had ik weinig tijd maar anders had ik ook graag gebruik gemaakt om mooie DX te werken. 73 Hans, PE1BVQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, dat is zeker waar dat onze hobby vele facetten kent, waar in iedereen zijn eigen ding kan doen. Ik vind de PACC contest en De elfsteden contest wel weer leuk. Gewoon lekker kneuterig ons eigen landje. Het voordeel van contesten is dat er altijd wel DX tussen zit die er anders misschien niet is. Zo hoorde ik China, helaas niet kunnen werken. 73 Paul

      Delete
  3. Good evening Paul, I too have done the same and taken a contest as an opportunity throw my line in the water and catch some contacts.
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike, it's for us the best way to join a contest. 73 Paul

      Delete

Popular Posts