Friday, September 12, 2014

Peace of Mind

I am stuck to Google+. Why? When I wanted to delete Google+ I will lose all my Youtube channels as well. It is very smart. Of course I don’t want to lose all my videos. That’s why I am stuck to Google+. It’s a form of blackmail. It’s one of the social media I hate the most. Just because I can’t get rid of it.

My regular readers know that I am struggling with social media for a long time. Again I stopped Facebook and Twitter. Why? I just don’t like all those opinions diarrhoea about anything in the world. All those pointless discussions. Now the world seems to be in fire. IS, Iraq, Syria, Ukraine, Palestine, Russia, and so on. I can’t stand it anymore.

I like to withdraw from all the hatred. I need more peace of mind. I have to close all these disturbing stimuli from the outside world. I like to take a walk in nature, read a good book, and keep the hobby simple; just a little CW and some digital modes with QRP. Not too much talking. I need more Zen…

10 comments:

  1. Hallo Paul, je kan in facebook ook selecteren wie en wat je wilt volgen. Ik volg maar een paar mensen die ik interessant vind. De rest zie en wil ik niet zien. Google+ en twitter kijk ik eigenlijk nooit op. Maar ik begrijp hoe je je voelt. Soms word het gewoon allemaal te veel. Vroeger was wat dit betreft het leven eenvoudiger, maar toen had je weer andere problemen. Een jaar of 25 geleden had je honger naar informatie, nu is het een informatie overload. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ja, dat weet ik. Ik heb ook wel mensen geblocked. Maar toch blijf je altijd weer kijken of er nog wat gepost is. Inderdaad, er is een overload aan informatie, en veelal steeds weer de waan van de dag. Vroeger kwam ik meer in de bibliotheek om een interessant boek te lenen. Internet is toch erg vluchtig in de informatie. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, je hebt helemaal gelijk. Soms wordt ik er ook k...misselijk van van al dat ge-oh, maar ik heb eens flink wat van die "vrienden" op FB eruit gegooid. Nu ziet het er een stuk leuker uit. Google+ heb ik al vanaf het begin geweigerd. Deze bleef hardnekkig zeuren maar nu heb ik daar geen last van. Ja, mijn smartphone komt steeds met de boodschap dat ik Google + e.d. verder moet installeren en updaten. Nou, mooi dus niet. Paul, ik wens je veel sterkte en beterschap. Goed weekend, 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, had ik maar Google+ nooit toegelaten. Maar te laat. Ik kijk er verder bijna nooit naar. Berichten die binnenkomen klik meestal meteen weg. Ik moet verder uitzieken zegt de huisarts, het is een hardnekkig virus waar ik al 2 maanden mee kwakkel. Maar goed, het zal wel een keer overgaan. Ook een fijn weekend, 73 Paul

      Delete
  3. Paul,
    I agree 100%, a good book, walk in the woods or on the beach.
    Keep things simple.
    Regards - Jim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Jim, indeed I will keep things simple. 73 Paul

      Delete
  4. Hallo Paul, ik ben er gelukkig nooit aanbegonnen. Toch heb ik ook eens op het punt gestaan om het te doen. Toen realiseerde ik mij dat ze echt van alles aan elkaar koppelen, zonder dat je daar weer af kunt komen.
    Ik hoop dat je een manier kunt vinden, waarop je beide "virussen" snel kwijt raakt. hi. 73, Bert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bert, goed dat je er niet aan bent begonnen, houden zo. Leuke vondst, 2 virussen. Ik hoop inderdaad van beiden verlost te worden t.z.t. 73 Paul

      Delete
  5. Hi Paul. You said it all! Not much more I could add. I have felt that way for many years. 73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, the world is as it is, the only thing I can change is myself. Have a nice weekend, 73 Paul

      Delete

Popular Posts