Wednesday, September 3, 2014

One QSO today

Not much going on today. Busy with trying to change the iCloud configuration. The XYL had a new Mac, but we had also a new internet provider. So change of email, and necessary Apple ID. It looks so easy, but it isn't. Now everything is back in the new Cloud except her agenda. She has lost a lot of appointments she made till the end of 2015. Anyway, I worked UA9CJM tonight with JT9 on 20 meter with 5 watts. Over the pond I was spotted by N2ADV, KN3A and W3HZL. Enough for today.

2 comments:

  1. De hele wereld gaat steeds meer vertrouwen op internet en clouds. Maar zodra internet niet meer bereikbaar is of systemen wijzigen zodanig dat je niet meer bij je gegevens kan zitten we er hopeloos mee omhoog. Ik heb mijn logbook ook in zo een cloud maar voor de zekerheid ook op 3 computers en een usb stick. Erg lastig als je afspraken kwijt bent. Een papieren agenda (en logboek) was zo gek nog niet. Maar ook die kan je kwijtraken...Toch nog een leuk contact met JT9 zie ik. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, voor mijn iPhone en iPad gebruik ik de iCloud voor opslag. Maar ik bewaar er niets bijzonders. Foto's met name, maar geen aanstootgevende. ;-) Voor mijn gewone PC gebruik ik USB sticks en externe harde schijven voor backups. Maar ja, alles kan een keer defect raken. Alles is tijdelijk in dit leven dus ik maak er ook geen groot probleem van. Ja, toch even een JT9 verbinding gemaakt. 73 Paul

      Delete

Popular Posts