Monday, September 1, 2014

Fall

Summer is over. Today the meteorological fall has started. We had a lot of rain in August. But prospects for the coming 14 days are pretty good. A little summer returns. Yesterday I saw that PE4BAS Bas did a good job on 6 meters. Update: Bas let me know that the frequency was wrong, it must be 15 meters. Something just went wrong after a Windows update.  

Update: I worked VK6IR Steve again on 12 meters at 09.29 UTC with JT65. I heard also BD0AAI (China) but he didn't hear me. HF conditions were fair. I like that kind of surprises on 12 meter.

WSPR on 20 meter this afternoon. I was spotted by ZL3DMH that's 18.668 km with 5 watts.



2 comments:

  1. Er was alleen 1 probleem Paul, ik zat op 15m...op1 of andere manier hebben updates van Windows de boel terug gezet naar een paar weken geleden. Ik ging er van uit dat de frequentie (normaal) niet veranderd na de laatste keer WSPR. Pas laat in de middag kwam ik er achter...73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ha ha, heb ik ook weleens gehad, naar toen was ikzelf vergeten de frequentie correct in te stellen. Had natuurlijk wel mooi geweest, zo'n trans Atlantische verbinding op 6 meter. Na een Windows update een paar weken geleden had ik een blauw scherm, De computer startte niet meer op. Uiteindelijk een backup teruggezet van van voor de update van Windows en toen deed ie het weer. Dus voorlopig doe ik geen Windows update meer. 73 Paul

      Delete

Popular Posts