Wednesday, August 27, 2014

Back again (yeah, I know...)

I can’t let go. Regular readers know this already. I come and I go. So for now I am back again. I made a new template for the blog. At the background you can see the lighthouse nearby my QTH. Also I dropped facebook again. I am ambivalent in using social media. With facebook there are too many different interests. So radio related stuff for facebook is not the right place for me. Yesterday I read an article about a lack of activity with JT65 on the WARC bands. So I moved up to those bands. Well, there was activity. On 12 meters I worked VK6IR with JT65. He was -21dB and my report was -15dB with 25 watts. Distance: 14.170 km. On 17 meter I worked PY2RN - he was -22dB and my report was -10dB. (See photo of his antennas) more gain than my end fed antenna. On 15 meter I worked JA8IZP with JT65. He was -18dB and my report -11dB. Japan is not daily work here.

10 comments:

  1. Hi Paul. Good to read you again and congrats on those recent DX contacts. 73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Dick, thank you. It was a nice surprise because my antenna is not really made for the WARC bands. But the MFJ tuner does work. 73 Paul

      Delete
  2. Kijk Paul, daarom laat ik je gewoon in mijn blogroll staan ;-). Facebook is inderdaad nogal wat, je moet echt gaan filteren wat je daar wilt lezen. Vond je foto's altijd wel de moeite waard op facebook. Maar misschien kun je ze i.p.v. fb op je blog zetten. Waarom niet? Het hoeft niet altijd alleen maar over radio te gaan vind ik. VK6IR op 12m is geweldig. Zo ie zo vind ik JT modes op het moment geweldig. Maar ook binnen de radiohobby zijn zoveel interessante dingen te doen. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ja, dat is mooi. Ik heb mijn foto's op verschillende plaatsten staan. Zoals b.v. http://digitaalnegatief.wordpress.com zo heb ik ook 2 Flickr accounts met foto's. En mijn familie blog. Maar ik zal hier ook af en toe wel eens wat plaatsen. 73 Paul

      Delete
    2. Hallo Paul, ik heb op mijn blog een kleine app die mijn flickr foto's laat zien. Dat is dan wel radio gerelateerd, maar hoeft niet natuurlijk. Misschien wat voor jou? 73, Bas

      Delete
    3. hallo Bas, ja dat is idd wat misschien voor mij, ik zal er eens naar kijken. 73 Paul

      Delete
  3. Welcome back Paul
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike, good morning. Thank you. 73 Paul

      Delete
  4. Hallo Paul, vanwege drukte wat late reactie maar goed om weer berichten van je te lezen. Wat jij schrijft klopt wel. We besteden vaak onterecht te weinig aandacht aan de WARC banden. Althans ik wel. 15m wil in de middag nog wel mijn interesses wekken maar de andere niet zo. Eigenlijk verkeerd want met digimode op deze banden kan vaak leuke DX opleveren. Dat zien we nu bij jou wel. 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik vergeet die WARC banden ook wel eens, maar ontdek toch vaak dat ik mijn end fed met de MFJ antenne tuner toch af kan stellen op die banden. En het werkt ook nog. ;-) 73 Paul

      Delete

Popular Posts