Thursday, July 3, 2014

Es fun on 6 meter

First: I was spotted by fellow blogger PE4BAS and I received PE1BVQ today. Always nice to see fellow bloggers on the screen. Last night conditions were very good. The SSB part of the band looks like HF. Very crowded. Also some CW stations and PSK31. With PSK31 I worked ES1BR. With SSB: GI0OTC, GW4AZR, IF9ZWA and EI6FR. But... no activity with JT65 and JT9. Only one JT65 station, but the software did not decode the signal. I wonder what propagation will be today.

3 comments:

  1. Hallo Paul, gisterenavond was JT65 erg slecht. Een paar stations zijn ook maar actief op 6m met deze mode en dat is jammer. WSPR daarentegen deed het vandaag overdag erg goed. Vooral richting het noorden, scandinavie, ging het bij mij goed. Doordat ik maar 1 lange radiaal (en de 2 korte) gebruik op mijn V2000 is duidelijk het richtingseffect op 6m te zien. De radiaal wijst richting NNO en dat was ook te zien in de spots.
    73 Hans, PE1BVQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ja JT65 was niet veel, terwijl met SSB het een hekselketel was. Inderdaad, die langere radiaal bepaald de richting. 73 Paul

      Delete
  2. Ik heb deze post compleet gemist? Het valt me op dat ik jou altijd wel zie op 6m maar andersom is dat nog nooit gelukt. Ik heb relatief gezien nog maar weinig gehoord op 6m. Op SSB al helemaal niets. Zal wel de verkeerde tijden voor de radio zitten. 's Ochtends heel vroeg en 's avonds heel laat meestal. Tja en ES is meestal overdag ;-(. 73, Bas

    ReplyDelete

Popular Posts