Tuesday, May 13, 2014

Vacation time is coming

I got a mail from Harry PA3CWQ about his vacation adventures with the FT817 and Alex Loop. He wrote:

It gives me a lot of fun working QRP in digital mode like JT65HF during my Holiday’s and also from my QTH of course. In May I was in Spain near Moraira Costa Blanca in JM08BR. I am always traveling with my qrp-rig, the Yeasu FT-817 (with a little accu) and my Alex loop. This loop gives me a lot of fun, only a little bag in my suitcase and I am qrv from 10 to 40 meter. I was calling cq on 14.076 MHz with 5 watt and John VK7XX was coming back for me. That gives me a lot of fun, tnx John.

Harry PA3CWQ

The Alex Loop seems to be a great travelling antenna. Maybe I should buy one.

10 comments:

  1. Good afternoon Paul, I can speak for someone who has one and enjoy it very much! It is very compact and light and very fast and easy to setup. As for tuning it, you just have to get used to how the loop works and how sensitive the tuning is. I use it for my portable op's and it's great.
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike, I read a lot of good reviews about the Alexloop. Nice videos on Youtube as well. 73 Paul

      Delete
  2. Hi Paul. I've been looking at that loop for a couple of years. It would do well for me when we are at St. Raphael and only a balcony available. I would probably be on 20M 14.060+/- so not much tuning and re-tuning.

    Beautiful day in Benodet, so far. 73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, it looks like a nice antenna though very expensive. I have to think about it. The weather here is improving. Good warm weather this weekend. 73 Paul

      Delete
  3. Hallo Paul, die zou ik kopen. Staat erg goed aangeschreven en je hoeft buiten niets op te hangen of neer te zetten. En je kunt je mooi vermaken tijdens (natte) vakantiedagen.
    Al jaren gaat met onze vakanties mijn FT817 mee. Ik heb een speciale "go-bag" met alles er in wat ik nodig heb om portable te werken. Voeding, accu's, draadantennes, EndFeds en sinds kort ook een MP-1 antenne. Laptop mee en als de XYL lekker een boek zit te lezen of TV zit te kijken vermaak ik mij uitstekend met digitale modes. Ik zal je een foto mailen, misschien brengt je dat op verdere ideeën. Voordeel van een Alexloop is ook dat je hem weg kunt draaien van storingsbronnen. Je zult er zeker geen spijt van krijgen. 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, het lijkt me een fijne antenne. Ik heb al wat filmpjes bekeken. Het enige is de prijs. Het is nogal aan de dure kant. Maar goed, wanneer ik een keer een meevallertje heb dan schaf ik het misschien aan. 73 Paul

      Delete
  4. Hallo Paul, als de Alexloop niet vrij prijzig was zou ik er al lang 1 hebben. Denk dat het beter werkt en compacter is dan de Superantenna MP-1. Zou wel eens een vergelijking willen zien. De MP-1 is wel rondstralend maar pakt ook meer storing op. Met de loop heb je minder storing en enigzins richteffect. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, inderdaad is de prijs die me nog niet heeft aangezet tot een koop. Hij is behoorlijk duur. Maar heeft wel de voordelen van wat jij aangeeft. 73 Paul

      Delete
  5. Hallo Paul,
    I have also worked with the MP-1, That is also a vacation-antenna, but its a vertical.You pick up more noise but you can work with more power than the Alexloop. I prefer the Alexloop, yes it is an expensive antenna but it gives me less noise because you can turn it away from the big noiselevel!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Harry, ja dat is helemaal waar. Dat is het voordeel van een loop antenne. 73 Paul

      Delete

Popular Posts