Tuesday, April 8, 2014

Rainy Days

Yesterday and today we had a lot of rain. It's the end of an early warm spring since March. Now it's a lot cooler. Rain always affects my antenna performance. I ran WSPR today on 10 meter, but no spots at all.

I placed a new widget on my blog at the end (Footer): The QRZ Log - the latest 15 QSO's. I saw it first on John's blog (N8ZYA). I made one QSO this afternoon on 40 meter with G0RWL with PSK31.

Nice surprise at 17:16 GMT PY2RN spotted me on 10 meter with WSPR.

4 comments:

  1. Hallo Paul, wat een verschil. Gisteren een prachtige dag gehad hier in het noorden 20 graden in de schaduw en alleen laat in de middag een klein buitje. Gisteren laat in de avond onweer en vandaag ook de hele dag regen en hagel. Het QRZ log moet ik nog eens beter bekijken, het schijnt dat ik nu mijn ADIF files ook kan uploaden. Leuke widget. Heb zoiets ook maar dan alleen van HRDlog.net. Jammer dat regen de antenne zo beïnvloed, dat zou toch niet zo moeten zijn. Blijkbaar is een endfed er gevoelig voor. Het kan ook zijn dat de condities op 10m weer wat ingezakt zijn hoor. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, inderdaad waren de condities ook minder. Maar wat Hans schrijft zou ook best kunnen. Water in de connector bij regen. Ik zal er eens naar kijken. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, leuk die widget aan het einde van de pagina.
    Dat jouw EndFed gevoelig is voor regen is niet goed. Bij mijn eigenbouw Endfeds kan ik geen verschil merken/meten bij regen of droog weer.
    Ik vermoed toch dat er ergens iets niet goed zit. Mogelijk is het uiteinde v.d. draad niet goed geisoleerd of zit er vocht in de balun box of in de PL259 aansluitconnector of water in de coax van de balun naar de set.. Dit mag niet voorkomen. 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, dat zou best eens kunnen. Ik had zelf ook wel eens dat vermoeden. Het hangt er weer een lange tijd. Als het weer wat beter is dan zal ik de boel eens los halen en opnieuw solderen. 73 Paul

      Delete

Popular Posts