Monday, April 28, 2014

40 meter band

Monitoring 40 meter band at 10.30 UTC.

4 comments:

  1. Hallo Paul,
    Ik zie op je S-meter dat jij ook een storing hebt van S7 tot S8 op 40m.
    Toevallig zat ik zostraks ook op 40 en 80m te bekijken, want een nederlandse ronde in de ochtend op ca. 3690Khz kan ik tegenwoordig bijna niet meer volgen. Wat een ellende voor de zendamateur. Vandaar dat ik ook regelmatig met mijn set de auto pak en naar "rustiger"oorden rij. Maar het is treurig met die ethervervuiling. Sterkte, 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik had wel de RF gain opgedraaid, dan gaat de S-meter ook omhoog. Maar in het algemeen heb ik wel flink veel city qrm op bijna alle banden. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, blijf het toch een erg mooie set vinden die FT450. Het is vrij rustig zo 's morgens op 40m. Althans zo lijkt het bij jou. Vooral lokale stations <1500km. Die duitser zat bovenin mooi buiten de band...

    M.b.t. tot reacties die bij jou dan ineens verdwijnen als je wat schrijft.Ik schrijf ook wel vaak een reactie en druk dan gedachtenloos op de knop "sign out". Dan is het bericht echt foetsie....Ik heb het vermoeden dat het jou ook gebeurd. Gaat bij bij soms automatisch. Die sign out knop staat gewoon niet zo handig daar. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, inderdaad, die Duister zat buiten de 40m band. Ik zal eens opletten of ik misschien de sign out knop per ongeluk indruk... 73 Paul

      Delete

Popular Posts