Tuesday, January 7, 2014

Higher bands

Today I was looking for John N8ZYA to work on 10 meter band. But condx are not really great. I did hear a few USA stations only. But I was lucky to work NO8C Mike (see photo) from Miller City, Ohio. He was running 75 watts and 3 elements beam. In the late afternoon I worked also AI2C Norm from Leesburg, VA on 10m. Yesterday I worked ZS6JM Johan from Strubensvallei, South Africa on 10 meters. As long conx are still possible on the higher bands, we should listen on this band for nice openings. So far I only worked CW this year. Hi.

4 comments:

  1. Hallo Paul, kijk dat zijn wat leuke contacten. CW is een mooie mode, ik wou dat ik het een beetje kon behalve dan met de computer. Ik blijf altijd nog geloven dat ik er ooit verder mee ga om het te leren....73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ach, met de computer kan het ook. Het is die manier een van de digi modes. ;-) met gebruik van macro's en als je een beetje snel kan typen kan je real time qso's maken op die manier. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, ik ben het helemaal met Bas eens, CW is een prachtige mode en ik baal dat ik daar nog steeds niet mee begonnen ben. Natuurlijk kan de PC een hoop voor je doen, maar met de sleutel is toch wel mijn wens en doel.
    Paul , je levert opnieuw weer een bewijs dat je met CW prachtige DX kunt maken.
    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik heb het in 1976 geleerd, en dan zit het gewoon in mijn systeem. Een soort tweede taal. Gewoon gaan leren. Zoek een paar andere amateurs op in de buurt die het ook willen leren, oefenen op 2 meter. Het voordeel van CW is dat er genoeg QRV zijn met deze mode, in tegenstelling tot b.v. JT9 waarvan een maar een paar zijn. 73 Paul

      Delete

Popular Posts