Saturday, October 12, 2013

Mongolia

First, I did not work him, unfortunately. But I did hear him on 28038 KHz calling CQ. First I thought it was Japan, no alarm bells were ringing. But when I looked at qrz.com I saw it was Mongolia, so I fired up the rig for transmitting, but then his signal was gone. Yes, that happens on 10 meter band often.

I made a short documentary about a boy who knows a lot about mills. So I followed him with my camera and made this film. The mill is a watermill from 1896. Still on duty to keep our feet dry.

Now my set is tuned on 10m for WSPR.

Results on 10m

8 comments:

  1. Interessant, wat was de call van de ham uit Mongolie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Ro, sorry, vergeten te melden. JT1CO. Ik heb het nu ook op de foto gezet. 73 paul

      Delete
  2. JT5DX volgens mij? Die heb ik al eens gewerkt. Lukt vast nog wel een keer Paul.Leuke documentaire met de molenaar in de dop. Deze molen lijkt een beetje op de poldermolen de Goliath bij ons. Ook een watermolen dus, met dubbele vijzel. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, JT1CO, ik was vergeten om de call te vermelden. Ik denk dat er veel van deze molens in Nederland staan. Leuk om dat te zien. Heel polder Noord-Holland werd vroeger zo droog gehouden. 73 Paul

      Delete
  3. Hallo Paul jammer dat je net te laat was want anders was dat een mooie verbinding geweest. Volgende keer beter.
    Leuk dat stukje van die molen, erg interessant.
    73 de Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik was net te laat. Ik heb nog een tijdje om en rond deze frequentie zitten luisteren, maar kon hem niet meer horen. 73 Paul

      Delete
  4. Good morning Paul, that sure is a nice catch Mongolia!! That must be a very rare contact....well on this side of the water it sure is.
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike, I wish he was in my log... only as SWL. 73 Paul

      Delete

Popular Posts