Monday, October 14, 2013

Here is John N8ZYA

This is really something. Now I can hear actually John N8ZYA my fellow blogger. I am always looking out for well-known hams out there. John is one of them, so far I was not successful. Thanks to NG9D for sharing this video.

10 meter was very good yesterday. I heard Greenland, which I do not hear every day. The JT65A portion of the band was very crowded. Instead of the PSK31 portion. A new trend?

With JT65A I worked TA2EM on 10m which was wide open. With CW I worked: K9LJN, A45XR and VE3EN.

6 comments:

  1. Hallo Paul, ja leuke video's. Wat betreft de JT65 trend. Snap ik niks van? JT9 is beter, maar ik zie bijna geen station op JT9 en je krijgt eigenlijk ook nooit reply. Ik gebruik nu de nieuwste versie van WSJT-X dus zie beide. Als je CQ geeft op JT9 echter zie je wel dat stations monitoren. Ik weet het niet meer hoor....of ik doe iets fout. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, je doet niks fout. Ik vind ook de activiteit met JT9 teruglopen. Of het zijn steeds dezelfde die je tegenkomt. Daarentegen is JT65 erg populair aan het worden. 10 m is op dit moment wijd open. Prachtig om te horen. 73 Paul

      Delete
  2. I would have much preferred an actual QSO Paul but this will have to do until next time. hihi Hope you're doing well in the Netherlands....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi John, me too. But we won't give up hope. One day we will succeed. All is well on this side of the pond . hi 73 Paul

      Delete
  3. Hallo Paul,
    JT9 en SIM 31 lopen helaas qua activiteiten terug. Ik denk dat het zijn tijd nodig heeft en ik denk ook dat velen JT9`en SIM31 te moeilijk vinden. En waar de meeste activiteiten zijn gaan de anderen er ook bij zitten. "Kluitjesgedrag" hi.
    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, dat is waarschijnlijk ook de reden dat RTTY nog steeds zoveel wordt gebruikt. Of er komen teveel modes bij. Zoals Opera of ROS, wie gebruikt dat nog? 73 Paul

      Delete

Popular Posts