Tuesday, October 1, 2013

10 meter openings

Proving that I am not a robot is sometimes fun. I got this CAPTCHA yesterday

I saw this photo on Twitter (GW1JFV) This was my first SWL radio, a KOYO with real S-meter. Here it starts, my first steps with radio reception. First broadcast stations, later on ham radio. Very nostalgic.

WSPR on 20 m yesterday late afternoon. We should keep an eye on 10 meter. I do hear a lot of DX. Yesterday I heard 5R8FL from Madagascar with PSK31. He was gone after a few minutes. So I could not work him.

9 comments:

  1. Hallo Paul, ja grappig die captcha. Maar vind het ook erg irritant, kan het vaak niet goed lezen en dan na een paar keer een andere kan ik het eindelijk intikken. Duurt vaak langer dan de reactie geven. 10m openingen, ja ja....ik hoor er meer over. Ik word dan gelijk zenuwachtig, 10m is wel mijn lievelings band. Maar ja, geen goede antenne er voor. Je kan je het verschil haast niet voorstellen tussen een vertical en een beam op 10m. Een eenvoudige (en kleine) HB9CV doet al wonderen. Heb er in het verleden mee gewerkt en ook diverse voor anderen gemaakt. Klein maar fijn...73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ja ik vond CAPTCHA's erg vervelend. Ik moet soms ook 2 keer intypen, de tweede keer is het meestal duidelijker. Of dat expres zo gedaan is weet ik niet. Vroeger had ik voor 2 meter een HB9CV antenne, en dat ging heel goed. Met SSB kon ik Engeland, Duitsland, Belgiƫ en Frankrijk mee werken. Dus voor 10 zal ie ook wel goed zijn. 73 Paul

      Delete
  2. Leuk die 11 bands wereldontvanger. Zo zie je ze niet meer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Echt een beetje old school, deze ontvanger. Maar was er toen erg blij mee. 73 Paul

      Delete
  3. Hallo Paul,
    Leuk dat je deze Koyo wereldontvanger onder de aandacht brengt. Ook ik had deze radio. Begin zeventiger jaren gekocht bij de Makro. Tientallen keren er voor gestaan en bewonderd, uiteindelijk had ik voldoende (zak)geld om hem te kopen.
    Hele nachten met oortelefoontje in luisteren naar exotische omroepzenders op de vele korte golf banden. Dat was ook mijn begin naar zendamateurisme.
    Ik vraag me nog steeds af waar hij gebleven is hi.
    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik had deze al eind jaren zestig volgens mij. Ik had er een flinke long wire opgezet, maar die overstuurde de receiver helemaal. Begin zeventiger jaren werd deze radio vervangen door een Trio ontvanger. Ook erg fijn en een stuk beter. 73 Paul

      Delete
  4. Paul,
    Was that from my site?
    That is a classic!!!
    Jim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Jim, indeed it is. :-) 73 Paul

      Delete
  5. Nice.......
    Its nice to know the blog is a fun experience for all.
    Regards - Jim

    ReplyDelete

Popular Posts