Thursday, September 12, 2013

2 m sked with PE1BVQ with JT9

Tonight I planned a sked with PE1BVQ Hans with JT9 on 2 meters. And yes, I heard the JT9 signal of Hans, unfortunately, he didn't hear my signal. I only have a vertical for 2 meters, and there is 116 km between us. My antenna is without any gain. ;-) But is was nice trying. Thanks Hans!

Test with different power levels. 10 Watts was still strong enough, 5 Watts: no trace at all. You should expect some power level of -20dB. Nice trying. Maybe also a sked with Bas PE4BAS in the future when his new shack is ready.

In the early morning I was calling CQ on 40 meter with JT9. No takers, but spotters.

4 comments:

  1. Interessant Paul. Zou het zeker proberen als de boel klaar is. Ondertussen ben ik druk bezig om de boel weer draaiende te krijgen. Gaat een hoop tijd en planning in zitten. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, we gaan het zeker een keertje proberen t.z.t. Er moet meer digimodes komen op 6m en VHF/UHF. Ik had niet verwacht zo'n goed signaal van Hans binnen te krijgen. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul,het was een interessante JT9 test op VHF.
    Toch verbaasd het mij nog steeds dat zelfs 10W nog bij jou binnenkwam ondanks de Veluwezoom.
    Leuk dit soort experimenten, dit moeten we vaker doen.
    Ik ben straks ook heel benieuwd als Bas zijn shack klaar heeft en hij ook met de testen kan meedoen.
    Goed weekend, 73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, we gaan het zeker nog een keertje herhalen. Samen met Bas, als die de shack op orde heeft, lijkt me leuk. Ondanks geen condities kwam jouw 10W nog goed door. Ik denk dat JT9 voor VHF ook een prima mode is. Er zou meer geƫxperimenteerd moeten worden met JT9 op 2 en 6 meter. Fijn weekend, Paul

      Delete

Popular Posts