Wednesday, April 3, 2013

PA0 call sign

On 40 m I worked F5RJW Jacky with CW this morning, in the evening I worked SM0FPR on 20 m with CW. Both with 5 watts.

Agentschap Telecom do not issue PA0 calls after 2010. That's a pity because I can't claim my old call sign again if I wish to do so. On their web site you can check which call is available. I was pretty surprised that my old call sign PA0PSY is still available. Isn't that strange? If they do not issue PA0 calls any more why do they mention availability on their site?

2 comments:

  1. De discussie is er wel weer las ik in de electron! 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, het is inderdaad bij de VR om die regel af te schaffen. Ik ben benieuwd. Ik ben best tevreden met mijn PC4T call. Maar het gaat mij om het principe. Ik heb een F machtiging net als alle huidige PA0 calls. Zij mogen binnen de PA0 prefix van suffix veranderen, maar ik dus niet. Dat is ongelijke behandeling. Ik kan mij beroepen op de grondwet artikel 1. Maar we zullen zien. 73 Paul

      Delete

Popular Posts