Thursday, April 4, 2013

K1JT last night

Of course, I was proud to work Joe Taylor last night with JT9-1 on 20 meter. It was pretty crowded on the JT9 frequency 14078 KHz. I was trying to work ZD7JC from St. Helena Island, but he didn’t hear me. When I was calling CQ, Joe came back for me. I installed the latest version of WSJTX v0.8 r3118 last night. Check the WSJT web site for regular updates.

Update: Just now I see on the picture that I used the wrong frequency. I was working on 20 m and not 80 m. I just turned off enable PSKreporter.

Good reports from VK3AMA

8 comments:

  1. That would be a nice surprise to work Joe.
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Mike, absolutely. Have a nice day, 73 Paul

      Delete
  2. That would be a nice surprise to work Joe.
    Mike

    ReplyDelete
  3. Ja altijd leuk om Joe te werken Paul. En al bijzondere DX te zien op JT9. Denk dat het een hele (veel te) populaire mode gaat worden. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Bas, ik denk het ook. Maar hoe meer het gebruikt gaat worden hoe leuker de DX. Ja, het zal wel drukker worden. Maar dat is altijd beter dan geen gebruikers. 73 Paul

      Delete
  4. Hallo Paul,

    Leuk dat je Joe opnieuw hebt gewerkt. Ik heb hem al enkele malen gewerkt met JT65. Onlangs nog een emailwisseling gehad omtrent WSJTX die bij mij niet werkte en ook geen CAT had voor o.a. de FT817.
    Met de nieuwe versie is nu alles opgelost, incl. een goedwerkende CAT dus ik heb mijn eerste JT9-1 verbindingen gemaakt. Hoe zou het leven zijn zonder zo'n genie als Joe Taylor?
    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, helaas is CAT control bij mij nooit gelukt, van alles geprobeerd, de juiste kabels, drivers etc. maar noppes. Waarom het bij mij niet wil lukken is onbegrijpelijk. Ik heb de instructies soms letterlijk gevolgd, en nog werkt het niet. Inmiddels heb ik de moed opgegeven. Ik doe dus alles met VOX. 73 Paul

      Delete
  5. Hallo Paul,

    Leuk dat je Joe opnieuw hebt gewerkt. Ik heb hem al enkele malen gewerkt met JT65. Onlangs nog een emailwisseling gehad omtrent WSJTX die bij mij niet werkte en ook geen CAT had voor o.a. de FT817.
    Met de nieuwe versie is nu alles opgelost, incl. een goedwerkende CAT dus ik heb mijn eerste JT9-1 verbindingen gemaakt. Hoe zou het leven zijn zonder zo'n genie als Joe Taylor?
    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete

Popular Posts