Tuesday, March 5, 2013

Solar Max Double Peaked

Maybe we will get another change for a solar peak in 2014. This is very interesting. /// Yesterday I worked for the first time over the big pond with JT9-1 with N9FTC from Florida. I was running 5 watts into my end fed antenna. Also worked HG9SM and R6AJ with JT9-1 /// I worked a new DXCC this morning with low power XT2TT Burkina Faso (QTH: Ouagadougou Locator: IK92fi) in Africa on 17 m SSB. Tomorrow is the last day of this DXpedition, so this was my last chance to work them. /// In the afternoon I had a nice qso with VE1CHW Rob, from origin a Dutchman, so we made a qso in Dutch on 17m SSB. Rob was running 1KW and a Tennadyne T11 antenna.

2 comments:

  1. Hallo Paul, ja apart een dubbele piek verwachten ze. Nou we zullen zien? Jammer dat ik geen tijd heb om zulke mooie DXpedities te werken. Gefeliciteerd met de nieuwe DXCC. Als ik ooit toe kom aan mijn pensioen ga ik het allemaal inhalen (hoop ik). 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ik hoop het ook voor jou, maar die pensioen datum is nog een heel eind weg voor jou. Aan de andere kant lijkt het mij wel leuk om wat jonger te zijn, alhoewel... 73 Paul

      Delete

Popular Posts