Thursday, March 14, 2013

A very young ham operator

This is Roman, UN9LBB - a very young ham operator (8) which I worked on 10 meter today with BPSK-31. I made a video of this qso, see below.

Yesterday I worked a new DXCC: Chile, CE4BRO also on 10 meter with BPSK-31. It's my 120th DXCC. I am very lucky lately with BPSK-31. It's a digital mode which is doing apparently very fine. Most of the time I think I should use JT65 or CW for making DX. But I upgraded the status of BPSK-31. I also worked UA9WUS on 10m BPSK-31.

6 comments:

  1. Hallo Paul, het mooie is dat PSK31 erg populair is en dus meer kans op DX. Hoe heb jij dat filmpje gemaakt? Dat ziet er leuk uit! 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ik doe de laatste tijd weer veel BPSK-31, en dat filmpje heb ik gemnakt met Free Screen To Video version 2.0 te downloaden bij www.koyotesoft.com leuk progje om screen filmpjes mee te maken. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, leuk filmpje en vooral een leuke verbinding. Het valt mij op dat jullie het kort houden.
    Zo'n 10 jaar geleden heb ik honderden PSK verbindingen gemaakt, maar toen werd er meer "heen en weer gepraat". Ik had toen moeite om snelgenoeg te typen. hi Ik vind CW toch prettiger om te doen. 73, Bert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bert, op de hoge banden zijn de qso's meestal kort. 73 Paul

      Delete
  3. Hallo Paul, leuk filmpje en vooral een leuke verbinding. Het valt mij op dat jullie het kort houden.
    Zo'n 10 jaar geleden heb ik honderden PSK verbindingen gemaakt, maar toen werd er meer "heen en weer gepraat". Ik had toen moeite om snelgenoeg te typen. hi Ik vind CW toch prettiger om te doen. 73, Bert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bert, op de hoge banden zijn de qso's meestal kort. 73 Paul

      Delete

Popular Posts