Tuesday, February 12, 2013

Tasmania with 5 watts

Today I thought: maybe I should try JT9-1 again. It was some time ago I did work JT9. So I tuned on 20 meter (14078 KHz) for JT9-1 stations. First I worked RX3DHR and UA3IGA. First I was running 25 watts, but when I get a report of +6dB from Russia I turned down the power to 5 watts, which is enough for JT9-1 After a short while VK7XX John from Tasmania was calling me. So I worked 16.943 km with 5 watt and my end fed wire. Wow!

Yes, I am in his log

I did have problems with copying the signals of UA3IGA because his signal was also very loud and distorted so I could not decode his signal, after I turned down the RF gain I could decode his signal again.

Earlier today I worked SM7AAC on 80 meter with JT65A.

Morse code: the hard way. Good job!

14 comments:

  1. Well done, Paul.

    There was a pop hit tune in France some time ago. Name of "allo papa tango charly" I remember that much of it. Is on u-tube.

    73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, a great tune, indeed I found it on Youtube. Now it's in my head. Hi
      73 Paul

      Delete
  2. Well done, Paul.

    There was a pop hit tune in France some time ago. Name of "allo papa tango charly" I remember that much of it. Is on u-tube.

    73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, a great tune, indeed I found it on Youtube. Now it's in my head. Hi
      73 Paul

      Delete
  3. Hello Paul,

    5W QRP to Tasmania, I like that! Good job!

    73 de Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, dit zijn de leuke dingen met QRP. Het kan dus gewoon. 73 Paul

      Delete
  4. Hello Paul,

    5W QRP to Tasmania, I like that! Good job!

    73 de Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
  5. Nice catch with JT9-1. If I could figure out how to use it I'd have a go myself.

    Julian, G4ILO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Julian, it's similar like WSJT or JT65. At wsprnet.org you can find a manual. Activity with JT9 is rather low. I don't know if it will be popular like JT65. 73 Paul

      Delete
  6. Nice catch with JT9-1. If I could figure out how to use it I'd have a go myself.

    Julian, G4ILO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Julian, it's similar like WSJT or JT65. At wsprnet.org you can find a manual. Activity with JT9 is rather low. I don't know if it will be popular like JT65. 73 Paul

      Delete
  7. Hallo Paul, ja hij is leuk dat liedje: Pappa Tango Charly. Tasmania met JT9, dat is echt mazzel hebben zeg. Mooie verbinding. Ik houd het voorlopig denk ik even bij JT65, vind het wel zo mooi werken met JT Alert. Ik kan het geduld niet opbrengen de hele tijd naar het schermpje te kijken. Met JT Alert komt het scherm vanzelf weer naar boven als de cyclus afgelopen is. Overigens vind ik je blog op moment wat sober. Ik zit steeds te kijken naar de titel. Zelf schrijf ik nooit Charlie, altijd Charly. Maar je kan het op verschillende manieren schrijven Charlie, Charly en Charley. Dan nog die video, morse the hard way. Ik kan me toch niet voorstellen dat je zo morse doet. Niemand seint zo langzaam! Althans ik heb het nog nooit gehoord. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, zoals je ziet duurt de vorm van mijn blog altijd maar even. Ik was gisteren nog niet klaar, vandaar. Ik speelde gisteren op mij iPad dat liedje af aan tafel, tijdens het eten, en meteen mijn kinderen van: hé, dat zijn jouw letters. Grappig toch? Met JT9 zijn nog maar weinig stations QRV, en vaak kom ik dezelfde tegen. Ik vrees dat het lot voor JT9 hetzelfde is als Opera. Maar goed, je weet maar nooit. De bandbreedte is 12 keer kleiner dan die van JT65. De gevoeligheid als die van WSPR en een echte qso mode, wat willen we nog meer? 73 Paul

      Delete
    2. We zouden JT9 meer moeten promoten. YL2CA is er erg aktief op, dat is zeker. Heb hem al 2x gewerkt op die mode. 73, Bas

      Delete

Popular Posts