Friday, January 11, 2013

Too much power

I catch a nasty cold instead of DX. Coughing a sniffing behind the set. I blame the XYL, she was very contagious. I know, things could be worse. Anyway, I worked some stations yesterday on 10 meter. Most stations from eastern Europe and all with BPSK-31.

And again: some people do not understand that 20 watts is more than enough on JT65A. Here is someone using 100 watts and a 3 elements yagi… those hams are spoiling the party. Just 2 KHz bandwidth and using so much power. Do they really don’t know? Or do they think: f*** off you QRP fanatics. I am just wondering.

8 comments:

  1. Hallo Paul, die ervaring had ik ook al. Heb afgelopen Dinsdag nog heel even 20m JT65 geprobeerd. De band was redelijk druk (sterke signalen). Maar met mijn 5W kreeg ik geen verbinding. Volgens RB werd ik wel gehoord in Portugal. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, De sterke stations drukken natuurlijk de zwakkere gewoon weg. Ik zit de laatste tijd weer meer met BPSK31 te werken. Dan kan je de een na de andere gewoon werken. 73 Paul

      Delete
  2. Good morning Paul, well I hope you are feeling better soon I am just getting over an cold. Yes 100 watts is very high for that type of digi.
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike, good morning, I think 5 watts is okay for JT565. Not more is not really needed. 73 Paul

      Delete
  3. Good morning Paul, well I hope you are feeling better soon I am just getting over an cold. Yes 100 watts is very high for that type of digi.
    Mike

    ReplyDelete
  4. Hallo Paul,

    Absurd dat men 100W gebruikt bij digimodes.
    Met JT65 kom ik volgens de PSK Reporter net zo ver met mijn 5W dan als dat ik met 25W zend. Pas boven de 30-40W wordt ik verderop gehoord maar dat zijn stations die ik niet hoor, dus dan kom ik buiten mijn ontvangstbereik.
    Wat jij ook al aangeeft, 5W en JT65 is prima keuze.
    Ik heb met deze combinatie Zuid- en Noord Amerika en zelfs VK gewerkt.

    Goed weekend en 73 de Hans,
    PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik heb zelfs de Philippines en Australiƫ gewerkt met 5 W. Wat jij schrijft is helemaal waar. Prettig weekend, 73 Paul

      Delete
  5. Hallo Paul,

    Absurd dat men 100W gebruikt bij digimodes.
    Met JT65 kom ik volgens de PSK Reporter net zo ver met mijn 5W dan als dat ik met 25W zend. Pas boven de 30-40W wordt ik verderop gehoord maar dat zijn stations die ik niet hoor, dus dan kom ik buiten mijn ontvangstbereik.
    Wat jij ook al aangeeft, 5W en JT65 is prima keuze.
    Ik heb met deze combinatie Zuid- en Noord Amerika en zelfs VK gewerkt.

    Goed weekend en 73 de Hans,
    PE1BVQ

    ReplyDelete

Popular Posts