Thursday, December 20, 2012

WSPR

My DXCC score for WSPR is 52. And it is not easy to add a new one, I see every day the same stations over and over again. But last night I was spotted by EK6RSC (Armenia) on 80 meters. More than 3000 km is always nice on the lower bands. This morning I was spotted by N8AYY and KC9NBV on 80 meters.

Maybe you have already noticed but Dick N2UGB/F8WBD has deactivated his blog. That's a pity because we do have a small circle of radio bloggers and after a few years we have become friends in a way. Me too have deleted my blog so now and then, but I always reopen the blog after some time.

A radio amateur should be on air, but when he isn't, Internet is a good alternative to share radio experiences. But I do respect Dick's decision because I can understand that one feels like to stop blogging sometimes.

8 comments:

  1. Hallo Paul, ik zit op 67 DXCC. Volgens mij heb ik Armenia nog niet. Ik ga vanavond ook even proberen. Misschien dat ik vanavond ook nog JT9 probeer op 80m of 30m, moet nog even uitzoeken waar ik op 80m moet zijn.

    Bloggen is voor mij ook deel van de hobby. Het voordeel is dat ik het ook in de pauze kan doen vanaf het werk. Radio word gewoon moeilijker. Dick komt vast wel weer terug.

    73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, 67 dat is mooi. Op JT9 hoor ik nog niet zo veel. Ik denk dat ie ook wel weer terug komt. Het is niet de eerst keer dat zijn blog weg is. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, ik zit op 67 DXCC. Volgens mij heb ik Armenia nog niet. Ik ga vanavond ook even proberen. Misschien dat ik vanavond ook nog JT9 probeer op 80m of 30m, moet nog even uitzoeken waar ik op 80m moet zijn.

    Bloggen is voor mij ook deel van de hobby. Het voordeel is dat ik het ook in de pauze kan doen vanaf het werk. Radio word gewoon moeilijker. Dick komt vast wel weer terug.

    73, Bas

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, gefeliciteerd met de XYL. Ik wens je een genoegelijke met de familie. 73, Bert

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Bert, ja, dank je wel. 73 Paul

      Delete
  4. Hallo Paul,

    Nog gefeliciteerd met je XYL.
    Wat Dick betreft is jammer dat hij gestopt is met zijn blog. Jullie blogs, waaronder ook van ick, lees ik elke dag.
    Ik geloof ook/hoop ook dat hij weer spoedig terugkomt.
    DXCC doe ik niet aan, wel veel WSPR. Ik denk dat ik ook maar eens moet gaan kijken of ik zulke mooie scores kan krijgen als jullie twee hi.
    Goed weekend,

    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel, Hans. Ik houd alle WSPR contacten bij op een Excel sheet. Dan kan ik eventueel statistieken mee genereren. Dan vind ik het ook leuk om te weten welke en hoeveel landen ik 'gewerkt' heb. Tussentijds draait hier ook vaak WSPR als ik niets anders doe. 73 Paul

      Delete
  5. Hallo Paul,

    Nog gefeliciteerd met je XYL.
    Wat Dick betreft is jammer dat hij gestopt is met zijn blog. Jullie blogs, waaronder ook van ick, lees ik elke dag.
    Ik geloof ook/hoop ook dat hij weer spoedig terugkomt.
    DXCC doe ik niet aan, wel veel WSPR. Ik denk dat ik ook maar eens moet gaan kijken of ik zulke mooie scores kan krijgen als jullie twee hi.
    Goed weekend,

    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete

Popular Posts