Monday, December 24, 2012

My stats 2012

Time for looking back at my ham activities in 2012. I saw a similar post by Roger G3XBM, and I thought: that's a good idea. I do not expect much more qso's this year. My agenda is pretty full with activities spent with family and friends between Christmas and New Year. I made 633 qso's this year. I worked 64 countries. As you can see is the 40 meter my best band. Followed by 20 and 10 meter band. It explains because I used most of the year my 3 band end fed wire (40-20-10m) My activity on 6 meter is lower than the year before, I don't know why.

The winner is bpsk31 and CW a good second. SSB on the 3rd place. FM is my 2 meter activity. I expected more activity with JT65, but stats don't lie.

So, I wish you all a Merry Christmas - and... don't eat too much. ;-)

13 comments:

  1. Hallo Paul, dat is interessant. Dat is dan weer het voordeel van log bijhouden in excel. Ik ga ook eens kijken of ik zoiets uit kan zoeken. Dan heb je ook weer een referentie voor volgend jaar. Wij gaan hier eerste kerstdag gourmetten, 2e kerstdag is mij nog niet bekend wat we gaan doen. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, in eerste instantie log ik bij QRZ.com daarna zet ik het over ook in Excel. En dat laatste is inderdaad voor statistieken of snel opzoeken of ik al iemand eerder heb gewerkt en wanneer en op welke band etc. (en stel dat er een probleem is bij qrz.com logbook dan kan ik toch verder).

      Eerste kerstdag mijn schoonouders hier, en tweede kerstdag bij vrienden 's avonds en overdag heeft mijn dochter springwedstrijden met haar paard.

      73 Paul

      Delete
    2. Hallo Bas, in eerste instantie log ik bij QRZ.com daarna zet ik het over ook in Excel. En dat laatste is inderdaad voor statistieken of snel opzoeken of ik al iemand eerder heb gewerkt en wanneer en op welke band etc. (en stel dat er een probleem is bij qrz.com logbook dan kan ik toch verder).

      Eerste kerstdag mijn schoonouders hier, en tweede kerstdag bij vrienden 's avonds en overdag heeft mijn dochter springwedstrijden met haar paard.

      73 Paul

      Delete
  2. Hi Paul,
    Merry Christmas to you and your family!
    Enjoy!!
    Jim W2KLM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Jim, thank you, you also a Merry Christmas and happy New year. 73 Paul

      Delete
  3. Hi Paul,
    Merry Christmas to you and your family!
    Enjoy!!
    Jim W2KLM

    ReplyDelete
  4. Hallo Paul,

    Leuk om achteraf de statistieke te bekijken.
    Fijne Kerstdagen !

    73 de Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, stats zijn altijd leuk, vind ik. Jij ook fijne kerstdagen. 73 Paul

      Delete
  5. Hallo Paul,

    Leuk om achteraf de statistieke te bekijken.
    Fijne Kerstdagen !

    73 de Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
  6. Good numbers Paul! Radio is a great hobby!!

    ReplyDelete
  7. Good morning Paul, I hope you and your family had a nice Christmas? It was a very busy one on this side of the ocean but things are now starting to get back to normal. Great work over the year....and it's not over yet to get some more new DXCC's.....:). Not to ware out this top of log posting I may do the same thing and see if a posting of the stats is warranted....
    Happy New year Paul
    Mike

    ReplyDelete
  8. Good morning Paul, I hope you and your family had a nice Christmas? It was a very busy one on this side of the ocean but things are now starting to get back to normal. Great work over the year....and it's not over yet to get some more new DXCC's.....:). Not to ware out this top of log posting I may do the same thing and see if a posting of the stats is warranted....
    Happy New year Paul
    Mike

    ReplyDelete

Popular Posts