Sunday, November 18, 2012

Friese Elfsteden Contest

I participate in the Friese Elfsteden Contest. (A Dutch Contest) I did work 9 of the 11 Friese Steden. I could not find Dokkum and IJlst. And the klunplaats Bartlehiem. Totally I worked 33 stations, my noise floor on 80 meter is S9. The contest was my first test on 80 ssb with my new dipole, and I am satisfied because they could hear me in all parts of the Netherlands with 50 watts. Of course I worked Bas (my fellow blogger) PE4BAS on 80 m, he was very strong 59+20dB.

With some stations in the Netherlands we were testing with WSPR on 2 meter. This afternoon I was spotted by Bas PE4BAS and he spotted me almost at the same time once.

Well, I prefer the electronic key, with this speed I will be dead after 3 qso's. By the way, his key is unplugged.

4 comments:

  1. The glass arm will become a problem very quickly! Thank goodness for Iambic keyers. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi John, I agree with you. Hi. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul, leuk je even een paar keer gesproken te hebben op Zondag. Jouw signaal was ook zeker niet verkeerd. Met alle onderdrukking/filters aan had je nog steeds een S7 hier en modulatie zeer duidelijk. Bedankt voor je WAV file, ik (ofwel mijn spraakkastje) kom er inderdaad duidelijk uit. Het was iedergeval een leuke gemoedelijke contest, 1 van de weinige waar je nog geen computer bij hoeft te gebruiken. Dat CW filmpje is ongelooflijk, die kerel lijkt wel een robot. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, het was zeker een leuke contest. Inderdaad gemoedelijk, er was zelfs tijd voor korte babbel zo hier en daar. Ik heb hier wel S9 noise op 80 meter. Dus hele zwakke signalen kan ik hier dan niet horen. Die opname moest ik even snel doen, dus het rommelt wat aan mijn kant. Ja, wat die CW aan gaat, dit is niet mijn stijl. Ik houd ook niet van dat hele snelle en zeker niet met een straight key. Gewoon 18-20 wpm is mij mooi genoeg. Misschien alleen met DX dat ik soms tot 30 wpm ga. 73 Paul

      Delete

Popular Posts