Tuesday, October 16, 2012

Strange behaviour or bad luck

Today the MUF was 31,75 MHz so time to switch to 10 meter. First I let run WSPR. A lot of stations from over the North Atlantic came in, visa versa. After a few hours I moved to the phone part of the band. But they are all shouting there, what a mess. So I switched to JT65. Now something strange happened.
I was calling CQ and LU1XU came back for me. Unfortunately, he could not hear my signal again for the second time, he answered in an email, so he replied on F4DJG. I think that F4DJG noticed that LU1XU was calling me...  or not? Anyway, next time more luck. 

7 comments:

  1. Hallo Paul, dit is inderdaad wel vreemd. Het is duidelijk dat LU1XU voor je terugkomt. Misschien dat F4DJG niet helemaal bekend was met het systeem? LU1XU zou beter moeten weten of ook nieuw op JT65. Ben benieuwd naar de antwoorden op je feedback. Als je al een antwoord krijgt? Heb de laatste tijd niet zoveel tijd gehad voor de hobby. Lees wel je blog hoor maar heb niet altijd inspiratie om iets te schrijven en heb ook niet overal commentaar op natuurlijk....73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ja dat zou goed mogelijk kunnen zijn. Maar irritant is het wel. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je het druk hebt met werk en gezin, en dat de hobby dus op de derde plaatst komt of zo. Als je nieuws hebt dan hoor ik het wel. 73 Paul

      Delete
  2. Hallo Paul,

    Nagenoeg elke dag zit ik wel op JT65 en jouw verhaal heb ik gelukkig haast nooit meegemaakt. Maar wel erg vreemd.
    Die argentijn zag w.s. op 15:56 geen reactie van jou of vond de CQ van F4 toch interessanter. Blijkbaar, want zelfs op 15:57 doet hij een 2e oproep naar hem. Tja, waarschijnlijk zijn wij Hollanders niet zo gewild.
    Kijk maar eens op PSK reporter wie jou ontvangt, maar ondanks dat je aan de andere kant v.d. aardbol woont (dus leuke DX), toch geen reactie geeft maar wel op een CQ van een andere europeaan.
    Gelukkig zijn er ook goede amateurs en blijft het nog steeds een leuke hobby.
    Het voorval maar gauw vergeten en lekker verder gaan!

    73 de Hans,
    PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, ik heb de toon van mijn stukje alweer wat gematigd. Ik was boos toen ik het schreef, na een nachtje slapen dacht ik: dat moet anders. Je hebt helemaal gelijk, het blijft een leuke hobby. En de negatieve ervaringen maar gauw vergeten. 73 Paul

      Delete
  3. Hallo Paul,

    Nagenoeg elke dag zit ik wel op JT65 en jouw verhaal heb ik gelukkig haast nooit meegemaakt. Maar wel erg vreemd.
    Die argentijn zag w.s. op 15:56 geen reactie van jou of vond de CQ van F4 toch interessanter. Blijkbaar, want zelfs op 15:57 doet hij een 2e oproep naar hem. Tja, waarschijnlijk zijn wij Hollanders niet zo gewild.
    Kijk maar eens op PSK reporter wie jou ontvangt, maar ondanks dat je aan de andere kant v.d. aardbol woont (dus leuke DX), toch geen reactie geeft maar wel op een CQ van een andere europeaan.
    Gelukkig zijn er ook goede amateurs en blijft het nog steeds een leuke hobby.
    Het voorval maar gauw vergeten en lekker verder gaan!

    73 de Hans,
    PE1BVQ

    ReplyDelete
  4. Hi Paul. I am sure that recent operating event was very frustrating. If the F station heard the LU working your call-sign but barged in and took over the QSO it was absolutely inconsiderate on his part and exceedingly bad operating practice. Don't let this event ruin your day. Unfortunately, there is a lot worse going on in the world right now. 73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, I was mad about it, and I don't should post when I am mad. ;-) So I changed the tone of my blog posting after wards. You are absolutely right, it should not ruin my day. QRP CW operators are the most real gentlemen. The problem is with JT65 that the bandwidth is rather small so when there is good propagation it become too crowded. Have a nice day, 73 Paul

      Delete

Popular Posts