Friday, September 21, 2012

QRP Phone

I was trying to work Z6ØK with CW, but to many callers and difficult to make it through the pile up with qrp. (listen to sound file Z6ØK on 20m)

I moved to SSB for a change. And of course QRP. A lot of QRP-ers choose for CW or digimodes. I can understand why. But sometimes I like SSB as well. I worked on 20 meter HBØ/ON6NB Liechtenstein, a very small country in the north of Switzerland. (see photo) and on 40 meter I had a very pleasant qso with Johan PH9K from Groningen. We have (had) the same profession. He worked with a mono band antenna made of 2 whip antennas. Very good signal here. Enough radio for today. Have a nice weekend to you all.

14 comments:

  1. Hi Paul,

    Good deal on SSB QRP, I am going to put my 5 watts out tonight.
    Enjoy your weekend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Jim, many of us underestimate the power of SSB. ;-) 73 Paul

      Delete
  2. Hi Paul,

    Good deal on SSB QRP, I am going to put my 5 watts out tonight.
    Enjoy your weekend!

    ReplyDelete
  3. CW met QRP gaat natuurlijk veel beter. Maar inderdaad SSB geeft wel verrassingen. Leuke contacten. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ik denk dat er meer met QRP CW wordt gewerkt dan met phone. Dus er kan moeilijk vergeleken worden. De meeste phone gebruikers gooien de power omhoog. Als iedereen is een weekend alleen met 5 watt SSB ging werken, ik denk dat we verrast zullen zijn voor het resultaat. 73 Paul

      Delete
  4. Good evening Paul, I too have heard the pile up for Z60K and am going to wait for all the hoop la to die down.
    Mike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike we'll have to wait till all qro's are done. Then it's our chance. I think it will be Monday to try for a good chance. 73 Paul

      Delete
  5. Good evening Paul, I too have heard the pile up for Z60K and am going to wait for all the hoop la to die down.
    Mike

    ReplyDelete
  6. Anonymous9/22/2012

    I worked my first JA on SSB with a Ten Tec 509. It was during a contest, though :)

    Viva QRP SSB!

    Frank KA8SYV

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Frank, that's really nice. I worked my first qrp qso was with 2 watts SSB to California. Both were working with 1K. Hi. But they heard me, and couldn't believe their ears. 73 Paul

      Delete
  7. Anonymous9/22/2012

    I worked my first JA on SSB with a Ten Tec 509. It was during a contest, though :)

    Viva QRP SSB!

    Frank KA8SYV

    ReplyDelete
  8. Hallo Paul,

    Helaas kan ik geen CW, al wil ik daar wel mettertijd wat voor gaan doen.
    Maar met SSB QRP (FT817 - EndFed)kan ik mij ook prima vermaken. Het wordt inderdaad vaak onderschat maar het is nog steeds verrassend wat je met SSB kunt overbruggen mits de condities er zich voor lenen.
    Maar met PSK en JT65 vermaak ik mij ook uitstekend. Vorige week met JT65 4,5W met JA5JGY en VK7XX. Dat is dan ook weer leuk, vandaar mijn belangstelling naar het morse.

    73 Hans

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, de meeste DXCC QRP heb ik met SSB gedaan. Dat zou men misschien niet verwachten. Tegenwoordig als ik wat DX wil hebben dan ga ik idd voor JT65. CW heb ik toen gedaan in 1976 omdat ik de A machtiging wilde halen en ik echt op HF wilde werken. Soms vind ik CW leuk maar niet als enige mode. Als er teveel gepiep is door elkaar heen haak ik snel af. PSK vind ik ook een erg leuke mode. Doe ik ook regelmatig. een fijne zondag, 73 Paul

      Delete
  9. Hallo Paul,

    Helaas kan ik geen CW, al wil ik daar wel mettertijd wat voor gaan doen.
    Maar met SSB QRP (FT817 - EndFed)kan ik mij ook prima vermaken. Het wordt inderdaad vaak onderschat maar het is nog steeds verrassend wat je met SSB kunt overbruggen mits de condities er zich voor lenen.
    Maar met PSK en JT65 vermaak ik mij ook uitstekend. Vorige week met JT65 4,5W met JA5JGY en VK7XX. Dat is dan ook weer leuk, vandaar mijn belangstelling naar het morse.

    73 Hans

    ReplyDelete

Popular Posts