Friday, September 28, 2012

Airlink Express

I came across this software for digimodes, I never heard of it before. I like to try new software. It's a bit the same as Digipan, the same codes for the macros. Only the interface looks much more better than Digipan. It can handle PSK, QPSK, MFSK and RTTY. Just like MMVARI. There are plenty of digimodes, but a lot isn't much in use. So Airlink is restricted to the most popular digimodes. I do miss JT65, but JT65-HF is still a very fine program. Now I must change software if I want to work with JT65. It would be nice to have software who can do all popular digimodes. Very nice is the narrow bandpass filters on board of Airlink Express, you can even make your own filter. You can manage the squelch level with your mouse. Anyway, I will test this software to see if it can beat Fldigi.

With WSPR I was reported by HR2P from Honduras on 40 meter. It's a new DXCC for me. Best DX this morning was ZL3PX (18663 km)

10 and 12 meter are open, I do hear Japan on 12 meter. So keep an eye on those bands today. Just worked KP4ED from Puerto Rico on 12 meter.

2 comments:

  1. Hallo Paul, ik had verwacht dat je misschien wat zou schrijven over multiPSK....Ik wou Airlink express ook nog eens proberen. MultiPSK heb ik ooit wel eens geprobeerd maar vind ik chaotisch. Ik heb het liefst nog DM780. Digipan ken ik niet en FLdigi kan ik ook niet echt lekker mee uit de voeten. Dit weekend probeer ik wat QSO's te maken in het CQWW RTTY contest, ben begonnen op 10m. Maar ondanks de condities gaat het nog niet echt lekker. Werk weer eens met N1MM/MMVARI maar vind dat ook niet echt lekker werken helaas. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, over Multipsk kan ik kort zijn: het oogt jaren negentig software. Het ziet er eigenlijk niet uit. PSK ontvangst vind ik slecht. JT65 doet ie wel, maar omslachtig. Het heeft wel PSK10 (wordt weinig gebruikt maar zou interessant zijn) Heeft ook een aantal professionele digitale decodings opties. Leuk voor SWL's. Ik ben zelf niet kapot van DM780. Digipan is eenvoudig, alleen PSK31 + 63 maar erg goed in ontvangst en heeft handig multichannels. Dus je ziet in een oog opslag wat er qrv is. Fldigi is echt een alles kunner op digimodes gebied. Ook erg makkelijk om mee te ragchewen met PSK. MMVARI decode wel goed vind ik, maar toch gebruik ik het weinig. 73 Paul

      Delete

Popular Posts