Sunday, August 26, 2012

5 continents with 5 watts

Yesterday I was running WSPR on 20 meter for a long time. Yes, 5 continents with 5 watts, isn’t that great. That’s why I love WSPR so much. Last night I realized that I was heard almost over the whole globe with QRP. Best DX was Australia for me. I made only one qso with RV9DD with 5 watts JT65. That’s 3523 km.

I said goodbye to Firefox. Too slow, too many troubles. I used it for many years, but now is the time to leave. Now I use Chrome as my standard browser. Easy and quick.

What about that. Not something to take easily outdoors... Oh, and I think it will take a lot of money to buy this rig. Nevertheless, nice to look at.

10 comments:

  1. Nice QRP WSPRing Paul. Using your 817? Guess Chrome is the standard today.

    Food, clothing, shelter, insurance takes most of my available cash...nothing left for that TS-990. But at my age not really necessary anyway. 73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, I use my FT450 for most digital modes. Standard always on 5 watts. I use my FT817 for QRPp 0,5W 100 mW or 50 mW.

      As you know, I am satisfied with the rigs I have. I have a mortgage, 4 mouths to feed and other important things that consume my money. So the same as you... hi 73 Paul

      Delete
  2. Nice QRP WSPRing Paul. Using your 817? Guess Chrome is the standard today.

    Food, clothing, shelter, insurance takes most of my available cash...nothing left for that TS-990. But at my age not really necessary anyway. 73 Dick

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Dick, I use my FT450 for most digital modes. Standard always on 5 watts. I use my FT817 for QRPp 0,5W 100 mW or 50 mW.

      As you know, I am satisfied with the rigs I have. I have a mortgage, 4 mouths to feed and other important things that consume my money. So the same as you... hi 73 Paul

      Delete
  3. Good morning Paul, great work with WSPR and with only 5 watts QRP is great. I was doing a short QRP contest here on Saturday morning. I was operating from a park in the area...but....the propagation this way was not as good as it was for you. I have Chrome on my machine as well as Firefox. I too have noticed that Firefox is running slow I may have to make the switch as you did to just Chrome.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mike, today conditions seem to be less, I tried to make QRP SSB contacts on 40 and 20 meter but there was almost no activity to hear. I like Chrome, but I do miss some Firefox features. 73 Paul

      Delete
  4. Hallo Paul, tja als je geld genoeg zou hebben en je weet niet wat er mee te doen kan je altijd nog een TS-990 kopen. Voor mij ook niet weg gelegd hoor, misschien als 2e hands over 25 jaar ;-) Ondertussen werk ik nog met de 13 jaar oude Icom 706.

    Mooi gedaan op 20m WSPR, leuk 5 continenten. WSPR is en blijft leuk, maar het continu laten draaien van computer en radio spreekt me een beetje tegen. Ik ga in de nieuwe shack iets proberen met solar power, dat geeft tenminste geen hogere energie rekening.

    Ik werk hier al jaren met Chrome en heb hier altijd de Beta versie. Heb van alles al geprobeerd ook FF, maar chrome blijf ik bij terug komen. Het enige probleem is dat sommige websites het alleen doen op IE, de website van KPN bijv. 73, Bas

    73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, zolang mijn huidige spullen het doen, vind ik het prima zo. De TS990 ziet er wel gelikt uit. Maar ik vrees dat ik 75% van alles wat aan boord is niet zal gebruiken. De set moet zo simpel mogelijk zijn voor mij. ;-)

      Het groene aspect van de hobby daar denk ik wel eens aan. Maar ja, mijn computer staat sowieso de hele dag toch al aan. Soms ga ik andere dingen doen en heb niet altijd zin om qso's te maken, dan vind ik WSPR wel leuk om toch nog wat te doen. Om na een paar uur te kijken waar ik zoal gehoord ben. Blijft leuk.

      IE gebruik ik helemaal nooit. Voorheen altijd FF. Maar ik had al Chrome als tweede browser. Uiteindelijk constateerde ik dat Chrome toch wel de simpelste en snelste is. Chrome wordt wel steeds meer compatible met verschillende opties.

      73 Paul

      Delete
  5. Hallo Paul, tja als je geld genoeg zou hebben en je weet niet wat er mee te doen kan je altijd nog een TS-990 kopen. Voor mij ook niet weg gelegd hoor, misschien als 2e hands over 25 jaar ;-) Ondertussen werk ik nog met de 13 jaar oude Icom 706.

    Mooi gedaan op 20m WSPR, leuk 5 continenten. WSPR is en blijft leuk, maar het continu laten draaien van computer en radio spreekt me een beetje tegen. Ik ga in de nieuwe shack iets proberen met solar power, dat geeft tenminste geen hogere energie rekening.

    Ik werk hier al jaren met Chrome en heb hier altijd de Beta versie. Heb van alles al geprobeerd ook FF, maar chrome blijf ik bij terug komen. Het enige probleem is dat sommige websites het alleen doen op IE, de website van KPN bijv. 73, Bas

    73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, zolang mijn huidige spullen het doen, vind ik het prima zo. De TS990 ziet er wel gelikt uit. Maar ik vrees dat ik 75% van alles wat aan boord is niet zal gebruiken. De set moet zo simpel mogelijk zijn voor mij. ;-)

      Het groene aspect van de hobby daar denk ik wel eens aan. Maar ja, mijn computer staat sowieso de hele dag toch al aan. Soms ga ik andere dingen doen en heb niet altijd zin om qso's te maken, dan vind ik WSPR wel leuk om toch nog wat te doen. Om na een paar uur te kijken waar ik zoal gehoord ben. Blijft leuk.

      IE gebruik ik helemaal nooit. Voorheen altijd FF. Maar ik had al Chrome als tweede browser. Uiteindelijk constateerde ik dat Chrome toch wel de simpelste en snelste is. Chrome wordt wel steeds meer compatible met verschillende opties.

      73 Paul

      Delete

Popular Posts