Wednesday, July 11, 2012

Mobile station

Today we had a rainy day, again. I wonder if my antennas did work, it was hard to make a qso. After I crank up the power to 75 watts I could make a qso with MM0UDI/M (Picture) with SSB on 40 meter. It was to nice make a qso with Robbie, he was driving on the A97 in Scotland. I noticed less activity to my blog, I think because of summertime or low radio activities and geomagnetic disturbances. But even when I make just 1 qso today, it's worth while writing about it.

12 comments:

  1. Hallo Paul, maar de lezers zijn er nog wel hoor. Komt gewoon door de tijd van het jaar dat het wat rustiger is, maak je geen zorgen. Nog bedankt voor je uitleg van share it. Ga ik tzt even proberen. Mooie antenne's heeft Robbie op de auto. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, ja het is vakantietijd. Ik denk dat toch veel mensen al op vakantie zijn of gaan. Slechte condities, soms twijfelde ik echt of ik wel output had, en of de antenne wel was aangesloten. ;-) Helaas werk ik nooit mobiel, maar de auto werkt heel goed als tegencapaciteit, kan je mooie verbindingen mee maken. 73 Paul

      Delete
  2. Too much rain and hot weather here on the east coast....
    Bands haven't been very good either. You're right about even one contact. Makes a person feel good sometimes. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi John, the same here: a lot of rain, but no heat here but it's too cold. At the moment it's 11 C and the maximum temp will be 15 C today. Much too cold for summertime. Yes, sometimes can one qso make my day. 73 Paul

      Delete
    2. Well, it is very dry and hot here. I have never seen the grass so burned. Like straw. Only matter of time before water-rationing and no-burning orders issued.

      Conditions awful (17M) here. No QSOs at 4 watts though the reverse beacon had me monitored in California.

      I understand everyone's frustration.

      73 Dick

      Delete
    3. Hi Dick, maybe it's a climate change after all. For a few years now we have more rain in the summertime. Sometimes a short hate wave. Yes, bands are awful these days. We need less solar disturbances for better propagation. 73 Paul

      Delete
  3. Too much rain and hot weather here on the east coast....
    Bands haven't been very good either. You're right about even one contact. Makes a person feel good sometimes. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well, it is very dry and hot here. I have never seen the grass so burned. Like straw. Only matter of time before water-rationing and no-burning orders issued.

      Conditions awful (17M) here. No QSOs at 4 watts though the reverse beacon had me monitored in California.

      I understand everyone's frustration.

      73 Dick

      Delete
  4. Hallo Paul,

    Nou dat je wat minder actief op je blog bent, valt wel mee. Wel zag ik dat je header weer veranderd is.
    De HF banden zijn op dit moment erg slecht. Ook ik vroeg mij af of mijn antennes in orde waren. Je gaat echt twijfelen.
    Ik mag graag vanuit mijn auto verbindingen maken op V/UHF en ook stationair op HF maar met zo'n "spektakel" als MM0OUD/m op mijn autodak zal mijn xyl niet kunnen waarderen! (gelukkig heb ik mag. voeten hi.)
    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, de header is dezelfde, alleen de rand is minder dik. Mijn domein dutchhamradio.blogspot is niet meer in gebruik, daar staat nu een doorverwijs script op die naar deze site verwijst.

      Ja, de HF banden is een drama op dit moment. Vandaag helemaal. Ik heb zelf geen rijbewijs... ja dat komt ook nog voor, maar mijn XYL wil geen amateur radio in de auto. Ze heeft een eigen bedrijf en is altijd aan het bellen als ze rijdt. Dus dat houdt voor mij (ook) op. 73 Paul

      Delete
  5. Hallo Paul,

    Nou dat je wat minder actief op je blog bent, valt wel mee. Wel zag ik dat je header weer veranderd is.
    De HF banden zijn op dit moment erg slecht. Ook ik vroeg mij af of mijn antennes in orde waren. Je gaat echt twijfelen.
    Ik mag graag vanuit mijn auto verbindingen maken op V/UHF en ook stationair op HF maar met zo'n "spektakel" als MM0OUD/m op mijn autodak zal mijn xyl niet kunnen waarderen! (gelukkig heb ik mag. voeten hi.)
    73 Hans, PE1BVQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Hans, de header is dezelfde, alleen de rand is minder dik. Mijn domein dutchhamradio.blogspot is niet meer in gebruik, daar staat nu een doorverwijs script op die naar deze site verwijst.

      Ja, de HF banden is een drama op dit moment. Vandaag helemaal. Ik heb zelf geen rijbewijs... ja dat komt ook nog voor, maar mijn XYL wil geen amateur radio in de auto. Ze heeft een eigen bedrijf en is altijd aan het bellen als ze rijdt. Dus dat houdt voor mij (ook) op. 73 Paul

      Delete

Popular Posts