Sunday, June 10, 2012

Weekend activities

All kind of activities except ham radio, hi. Though, this afternoon while I came back from our trip to Groningen/Drenthe, I did work EA5BS/P on 14060 KHz 2 way QRP contact. He was not to strong 529 with qsb, but we could manage a qso. I gave me 559 report. Back in Drenthe I could not work much with my hand held for 2 meter and 70 cm. I hear and could open PI3GRN with 1750 hz tone. But only one station came back and could not hear me well. I also opened up PI2WSN repeater on 70 cm in Stadskanaal but no qso. But most Dutch were watching the Dutch soccer team against Denmark. We lost the game. Aaargh.

2 comments:

  1. Hoi Paul, helaas zat ik in de regen en wind op Schiermonnikoog. Heb je dus niet kunnen horen, want PI3GRN/PI2WSN zijn daarvandaan alleen te brereiken als je boven op die bunker staat. Het bleek dat ik geen enkele repeater kon bereiken of ontvangen vanaf waar ik zat. De MP-1 antenne kon niet tegen water. Maar zelfs met een slechte SWR heb ik toch nog 14 stations gewerkt. Een verslag met foto's en filmpjes volgt later. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Bas, de meeste mobiele antennes zijn niet geschikt voor nat weer buiten. dat is wel jammer, maar ja, we zullen echt een mooi weer dag moeten uitkiezen voor buiten gebruik. Het weer was zaterdag toch bar en boos. Zondagmorgen ook nog, we reden uiteindelijk zondag het mooie weer tegemoet. In Schoorl hebben we lekker op een zonnig terras gebruncht. 73 Paul

      Delete

Popular Posts