Monday, February 27, 2012

Rag Chewing on 40 meter

I did some rag chewing on 40 meter with some Dutch stations on 40 meter. I met PA2SSL Simon from Duiven and PDØMP Florian from Spijkenisse. And PA5CA Frans from Zutphen, PA4RJ Richard from Amsterdam, PA3JVC John from Groningen and PB1ATA Theo from Hilversum. I did a little test with my Sand Piper MV-5+3 antenna vs the End Fed. The End Fed performed a little better than the Sand Piper, almost no difference. If you keep different polarisation in mind, so I am satisfied about the Sand Piper. Today I also worked RD3AMP with MFSK16 on 15 meter. I do not hear a lot of MFSK16 on the bands, but when I hear one I switched the mode.

I was calling CQ with JT65A on 15 meter, 40 watts and my Sand Piper antenna. No takers, but enough spots at Hamspot.net the stations who spotted me: UT3IB, KF1Z, UA3ARC, KN3A, W1KF, K9OHI, W6CQZ/4, KF4ZPN, WBØPGZ, K3DCW, N4RP, AB1NJ and DC2RK. I was calling CQ only for 5 minutes!

Results on 10 meter WSPR with 5 watt.

2 comments:

  1. Hallo Paul, dat was dus echt een nederlands 40m feestje. Lijkt me gezellig. 40m is een leuke band geworden nu men ook boven de 7100 mag komen. Heb de afgelopen week/weekend geen tijd meer gehad voor de radio. Begint wel weer te kriebelen als ik dit zo lees...morgen ben ik een dagje vrij en ga ik kijken of ik nog een uurtje vrij kan maken voor de hobby. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, de qso's op 40 m zijn leuker dan op 80 m omdat ook de novice licentiehouders daar zijn. Ik moet nog wel een andere antenne fabriceren om beter op 80 en 40 uit te komen. Misschien van de zomer. Als de zonnevlekken weer terug gaan lopen volgend jaar is het handig om te mikken op 40 en 80 meter. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts