Friday, February 17, 2012

Carnaval weekend

No, I don't participate the Carnival weekend in the Netherlands. But my daughter will... only 13 years old, oh my... she will spend the weekend with a girlfriend from school. The XYL and me stay in a hotel in Brabant. But no radio this weekend, no Russian PSK contest and no ARRL CW DX contest. Most of last week QSO's are Russians and stations from Kazakhstan.

I do have the impression that the interest for Opera is waning. Yesterday I didn't receive any report with Opera on 20 and 30 meter in the late afternoon. But when I switched to WSPR with the same power and antenna I was spotted by several VK stations on 30 meter. (VKFRG, VK6ZRY and VK6ZT) I wish you all a very nice weekend.

2 comments:

  1. Hallo Paul, mooie kaart van RU3FW. Ach Carnaval, ook niks voor mij. In het hoge noorden kunnen ze er in sommige plaatsen ook wat van. Een collega van me neemt er speciaal een week vrij voor, ik wens hem veel plezier. Ik neem aan dat jullie meer iets rustigs opzoeken? Of gaan jullie ook kijken naar de optocht? Waarom zou Opera in populariteit dalen? Is het toch niet wat men er van verwacht? Ik moet ook weer eens meer aan WSPR doen. Maar op het moment ben ik eerst weer even radio "gaar" ;-) 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, wij brengen onze dochter weg en gaan zelf rustig aan doen. Lekker wandelen en ik heb boeken mee. Ik houd ook niet van carnaval. Ik herken dat je af en toe radio-gaar bent. ;-) Heb ik ook af en toe. Gelukkig heb ik nog meer hobbies waar ik graag mee bezig ben. Fijn weekend, Paul

    ReplyDelete

Popular Posts