Sunday, November 13, 2011

PA Beker Contest

Today I joined the PA Beker Contest, it's a Dutch contest on 80 and 40 meter band. But only today in the D section (SSB & QRP) and... oops, I forgot yesterday's CW part of the contest. How stupid can one be. No high ranking this time... nevertheless, It was fun to hear a lot of Dutch stations on 40 meter. I didn't have a 80 meter antenna, so I was active for 2,5 hours on 40 meter. My score was 1128 points (47 QSO's and 24 multipliers) Next contest will be the PACC contest in February 2012.

This was the score in 2010. Click on photo to enlarge. I was number 5 last year. Without 80 meter it will be much lower, I think. I didn't hear Bas PE4BAS this time. I received a lot of stations from Friesland R14.

Worked provinces, big white star my QTH, blank spots: north west part of the Netherlands, South Limburg, and Zeeland.

8 comments:

  1. Hi Paul,
    terwijl ik dit lees realiseer ik mij pas dat jij ook bij mij in het log staat op 40...
    Dat is dan dacht ik ook meteen ons 1ste "qso" geweest.
    De volgende keer gewoon "He Kees! Hoe gaat ie" zeggen, dan kom ik wel uit de contestmode voor een korte babbel...
    ;-)

    Ik heb uiteindelijk 102 verbindingen gemaakt en 51 multipliers. Dat is voor mij wel weer een stukje beter dan 2010 toen waren het er 81 met 46 multipliers.

    73, Kees

    ReplyDelete
  2. Hallo Kees, ja ik zie het, sorry... ik zat ook in de contest mode. Op dat moment heb ik me dat niet gerealiseerd. Stom hè. We hadden ons eerste qso dus vandaag om 11.20 UTC. Je hebt een mooi resultaat gehaald. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Good afternoon Paul, a contest is a nice way to pass some time and get some calls in the log.

    ReplyDelete
  4. Hallo Paul, we hebben elkaar net misgelopen zie ik. Heb dit jaar ook meer S&P gedaan, en ik neem aan dat jij dat ook deed. Ik neem ook aan dat je weer in de QRP sectie meedeed? Heb wel af en toe CQ geroepen, maar er kwam over het algemeen weinig terug. Tja, een beetje geluk moet je ook hebben. Al met al heb je een mooie score voor alleen 40m. 73, Bas

    ReplyDelete
  5. Hi Mike, sure it is. I am not really a contest man, but this Dutch one is always nice to do. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. Hallo Bas, ja alleen qrp, met de end fed, want die werkt goed op 40 meter. Ik kan de antenne ook op 80 m tunen, maar niemand kwam terug dus daar mee ben ik maar gestopt. De efficiëntie is natuurlijk belabberd. Terwijl de meeste het eerste uur op 80 meter werkten, heb ik meteen op 40 meter allemaal PD calls gewerkt. Hi. Wat is S&P ook alweer? (het is nog vroeg) 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Search & Pounce. Ofwel zoeken & bespringen letterlijk vertaald. Enj in contest taal het tegenovergestelde van running of wel CQ roepen in het niets. Ik vind het altijd moeilijk om van 80m naar 40m te gaan op het goede moment, wanneer schakel je over. Want na 11:00 lokale tijd is er haast niets meer op 80 te werken in deze contest. Dus probeer je alles te werken tussen 10-11 uur en dan over naar 40m. Af en toe even kijken op 80. Maar misschien is dat wel niet de goede manier. Heb nog geen strategie voor volgend jaar. Ik werkte nu 83 QSO's, dat is 10 meer als vorig jaar. 73, Bas

    ReplyDelete
  8. Hallo Bas, okay, dat doe ik dus ook. Ik roep nooit CQ in een contest. Ik draai constant de band op en neer. Ik mis eigenlijk het wedstrijd gen, nooit zo competitief geweest. Soms merk ik op dat ik al weer even zit te luisteren naar stations in plaatst van voort te jakkeren. Afijn, meedoen is ook gewoon leuk. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts