Tuesday, November 29, 2011

New version of JT65-HF

JT65 is one of my favourite modes. Still it becomes more popular, by and by I see more new stations appear on the JT65 frequencies. I was working with the version 1070 for a long time now and it is stable. I noticed a new version 1093 on the web site of Peter G4NKX, so I downloaded the new one. What’s new in the 1093 version?

1093 Changes: CW ID Enabled again. Please report any issues with CW ID (truncated CW ID is the bug). Changed TX code such that there is a somewhat longer tail out (silence) period after data and/or CW ID. Attempting to correct issue where PTT is dropped a bit too soon. Corrected TX watchdog code such that TX will be halted after selected count -- not selected count + 1.

You can download JT65-HF1093 here. Since November 14th I put all the QSO’s with JT65 in an Excel file. Since then I worked 30 DXCC and 19 US states.

Update: my JT65-HF1093 has crashed. So I use now JT65-HF1070 again, because it is proved to be stable.

6 comments:

  1. Hallo Paul, ik zie ook een stippellijntje in het scherm bij de ontvangen stations. Heb ik ook nog niet eerder gezien. Heb jij CW ID aan staan in JT65HF? Ik zal de nieuwe versie ook eens installeren. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ik heb niet ontdekt waar dat stippellijntje voor dient. Ik heb inderdaad de CW id aanstaan. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, Bas,

    volgens mij is het stippelijntje er voor om de laatste ontvangst af te scheiden van voorgaande minuten.
    Zo dat je niet per ongeluk klikt op een CQ uit een voorgaande minuut.

    Ik moet nodig wat gaan doen met JT65, ik heb beloofd daar de komende clubavond (8 Dec) een verhaaltje over te houden en heb zelf nog maar 4 QSO's gemaakt in die mode...
    ;-)
    De 1ste verbinding met een buurtstation PE1RLF, de 2e was meteen heel leuk, met 5 Watt Japan, JA2ACI, op 30 meter. Dat is al weer een week of wat geleden...

    Ik heb CW ID niet aan staan, is voor ons ook niet verplicht. In sommige landen moet tijdens een digitaal QSO 1 keer met CW de call geseind worden, wij hoeven dat niet.

    73, Kees

    ReplyDelete
  4. Paul, jouw link werkt wel maar bij ik krijg een ingepakte versie die ik niet uit kan pakken. WinRAR komt met een foutmelding. Volgens mij vind je de officieele download hier:
    http://sourceforge.net/projects/jt65-hf/
    73, Bas

    ReplyDelete
  5. Hallo Bas, inderdaad, de file is corrupt. De link is nu aangepast. Bedankt. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. hallo Kees, ja dat zal het wel zijn. En ik weet dat die CW ID niet verplicht is, maar ik vind het wel leuk. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts