Saturday, October 8, 2011

30 meter

On 30 meter I had a nice qso with I5TYQ (see photo) with CW, I was running 5 watt into my MV-5+3 antenna. I also worked IQ2DN/P and SPØOTC (Old Timer Club) the best thing to test the antenna is making QRP contacts. Because of contesting I always look on the WARC bands.

Condition are not really great today. On 10 meter I heard VK with JT65, but is was too crowded and more and more QRO is in use with JT65. 50 watts or more. That is a pity, because low power less than 25 watts is doing good with JT65. There was a Dutch station who was calling someone while in QSO, he doesn't look at his screen? He only causes QRM. Anyway, time to leave the band.

Still I realize that making a nice qso is real fine, and it doesn't matter if it's not DX. Chasing DX can be very frustrating, just because the strange behaviour of our fellow hams. Have a good weekend. 73 Paul


5 comments:

  1. Ach Paul als je al wat langer meedraait zoals wij dan ken je de klappen van de zweep ;-) Als je maar plezier hebt in de hobby. Voor sommige mede radioamateurs is DX alles. Lokale of Europa QSO's maken ze nooit en van QRP hebben ze nog nooit gehoord. Het is ook een kwestie van zelfvertrouwen denk ik. Als je geen vertrouwen in je station hebt gebruik je gewoon meer vermogen denken veel. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ja dat is zo, gewoon lol beleven met dat wat je doet. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Lol, dat is het woord!!!!
    Op het ogenblik weinig lol, want ik heb geen doorvoering voor mijn draadje ivm nieuwe kunststof kozijnen....:-( Dus ben al weer een tijdje QSO-loos....

    Maar gelukkig komt Sinterklaas er weer aan, en verkopen de speelgoedzaken weer de "Slinky", of in goed Nederlands, de loopveer. En daar schijn je redelijk goede indoor antennes van te kunnen fabriceren. Dus weer een nieuw project.... ;-)
    Mocht je niet weten wat ik bedoel. Google op Slinky antenna

    73 Wally PA3BTT

    ReplyDelete
  4. Hallo Wally, er zijn prima oplossingen te bedenken voor binnenhuis antennes. Misschien weet je nog dat ik gewoon op een gordijnrail op 160 meter werkte. Ging prima. Ik ken de slinky variant, ik zal er een stukje over plaatsen, leuk idee. Heb je geen zolder? In de woonkamer zal mijn XYL het geen goed idee vinden om een Slinky antenne op te hangen. ;-) Succes, 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hij komt uiteraard ergens boven te hangen. Op zolder idd of zo.

    Nee, de woonkamer zal ook hier niet echt op prijs worden gesteld. (Ik snap niet waarom...hi..)
    Maar sowieso niet zo veel tijd op dit moment voor de hobby, want sinds 4 weken hebben we weer een boxerpup.....en daar heb je de handen vol aan. Maar ik ben natuurlijk al met FLO dus ben de hele dag thuis..... Wally

    ReplyDelete

Popular Posts