Friday, September 9, 2011

My small 160 m antenna

>

Bas PE4BAS asked me how I made a graphic in Excel. So I made an instruction video to show how I did it. I was lucky that my former boss gave me a course ‘how to work with excel’ many years ago. Not that I know everything of excel, but I can handle some basic material.

Last night I was WSPR-ing on 160 meter with my End Fed Wire for 10-20-40 meter. I can tune the wire perfectly for 160 meter. The results are not bad at all. I compare my reports with other stations and I am very satisfied.

Can you imagine, only 11,5 meter long wire for 160 meter? Anyway, it seems to work. I made a graphic of my signal report received by G8HUH on 160 meter. As you can see my signal becomes stronger when it is getting dark outside. Things we already know, but it is nice to see in the graphic. I made this graphic in excel but edited in Photoshop. ;-)

This man doesn't need a iPod

10 comments:

  1. Bedankt Paul, ik heb het filmpje bekeken en het moet te doen zijn. Ik zal het nog wel even bij de hand houden en dan stap voor stap doen, maar het lijkt niet zo moeilijk! Apart dat jou signaal om 19:00 even een piek vertoonde, wat zou daar de reden van kunnen zijn? 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ik heb al een nieuw instructie videootje gemaakt. Dus deze haal ik eraf, blijft wel op mijn Youtube kanaal staan. Maar de nieuwe versie is gefilmd, dus dat lijkt me prettiger. Dan zie precies hoe ik dat doe. Ook met Photoshop. Die piek, ja dat is natuurlijk wel leuk om te weten. Ideeën? 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Man with laptop in pants. Ah, maybe he is not just listen to music. I notice that he has microphone plugged in, so he is using a headset ...

    ReplyDelete
  4. Goed filmpje Paul.

    In het verleden gebruikte ik 13,5 meter draad ehn een 1:9 balun, werkte ook perfect op 160m.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  5. Great results on 160, Paul. Congratulations. That photo must have been taken at one of this summer's hamfests.

    73 Dick

    ReplyDelete
  6. @André: good looking, very sharp. 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Hallo Tjeerd, wonderlijk dat het dan toch wel werkt, zeker met WSPR. Met SSB kun je het wel schudden. 73 Paul

    ReplyDelete
  8. Hi Dick, I like the lower bands. But I have no space for a real long wire for those bands. But for digi modes it will do. I winter time I wil try CW on 160 meter. 73 Paul

    ReplyDelete
  9. Hallo Paul, ben even bezig geweest met excel en het lukt. Wat betreft het met de hand invullen dat doe ik niet. Ik selecteer wat ik zie in de database en doe in excel plakken speciaal -> plakken als tekst. Dan staat het keurig in kolommen en kan je de kolommen die je nodig hebt selecteren. Scheelt een hoop tikwerk. Je kan door filters te plaatsen ook nog bepaalde calls er uit filteren. Tja, word ik ondertussen toch nog een expert. Nu nog proberen DXCC er uit te filteren, dat gaat moeilijker omdat de DXCC nummers niet in de online database staan. Wel in de CSV bestanden. 73, Bas

    ReplyDelete
  10. Hallo Bas, dat is mooi. Ik heb al eens geprobeerd om die database te selecteren maar dat lukte niet. Dan kun je mij weer wat leren. Ik het maar eens opnieuw proberen. CSV files heb ik ook geprobeerd maar daar kwam ook niets uit. Afijn, ik ga het maar een proberen. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts